måndag 11 februari 2013

Fortsatt feber

Är fortfarande ingen större förbättring på Felix. Han låter inte lika rosslig på nätterna som innan. Men han har fortfarande feber, hostar mycket och låter tung i andningen. Hur lång ska det ta innan man börjar märka en ordentlig förbättring på honom? Han påbörjade Penicillin kuren i lördags. Nätterna har vart relativt jobbiga den senaste tiden. I natt vaknade Felix strax före kl fyra. Jag gav honom då morgondosen av penicillinet. Försökte sedan få honom att somna om, först i hans egen säng. Då kom Ella in till oss, och la sig i min säng. Jag kände mig relativt säker på att det inte skulle gå att få Felix att somna om i hans säng, och att ha båda barnen i vår säng kändes inte som ett bra alternativ, de skulle då säkert bara störa varandra, och så skulle ingen av oss få sova. Så jag bar in Ella till hennes säng, och la mig bredvid henne i hennes säng. Felix fortsatte att skrika. Tillslut gav jag upp att få Ella att somna, kändes som hon ville ha kolla på att jag inte gick därifrån. Så tillslut blev det muta...
- Ella om du stannar kvar i din säng, och sover här hela natten får du EN godis i morgon.
Det gick hon med på. Då gick jag tillbaka in till oss. Tomas hade då hämtat in Felix som låg och protesterade i vår säng. Tog ett bra tag att få honom att somna, men ungefär 1 timme efter att han vaknat somnade han äntligen om i vår säng. Fick sova ca 1 timme innan min väckarklocka ringde...

Idag har jag vart på min nya praktik plats hos en skolsköterska. Ska vara där 2 veckor. Jag slutade vid kl 15. För att Tomas ska slippa ta ut en febrig Felix så gick jag och hämtade Ella. Nu på kvällen har han hostat en hel del. Hoppas det börjar vända snart. Jobbigt att höra honom så tungandad, vill bara hjälpa honom....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar