onsdag 6 februari 2013

Ingen sanndröm

Idag fick jag reda på resultatet på tentan. Jag hade klarat den, men det var nog med relativt knapp marginal. 6 frågor var det på tentan. En av frågorna var indelad i 4 delar. Två av de delarna fick jag underkänd på. Men resterande frågor fick jag Godkänt på, med Godkänt med ett minus framför på några av dem. Men hursomhelst, så var tentan i helhet GODKÄND. Känns jätte skönt.

I natt vaknade Felix redan vid 4-tiden, Tomas gick in till honom, och försökte ge honom vällingen. Men Felix ville inte har, utan fortsatta skrika. Tomas tog då med honom in till vårt rum. Han la sig bredvid mig, och då tog han äntligen vällingen. Försökte få honom att somna bredvid oss, utan någon större effekt. Plötsligt står Ella i dörröppningen:
- Är det morgon nu? frågor hon
- Nej, det är mitt i natten gumman, gå och lägg dig i din säng igen. Svarar jag.
- Jag vill också ligga här hos er.
Ja,ja kan ju inte gärna neka henne det när Felix ligger där. Hela familjen i en och samma säng... Någongång ska väl det hända också.
-Ella, säger Felix som upptäcker att Ella också ligger i sängen.
Han försöker klättra över mig för att komma till Ella, jag försöker hålla kvar honom, men till sluta lyckas han, men han nöjer sig inte med  att komma till Ella. Nejdå, han vill ner på golvet och leka. Men då tycker både Tomas och jag att det får räcka. Om han ska börja leka nu så kommer ingen av oss att få sova. Tomas går tillbaka med honom till hans säng. Protesterna låter inte vänta på sig. Efter ca 5 min går jag in till honom, tar upp honom, ger honom det som är kvar av vällingen, han dricker upp nästan allt. Sedan lägger jag tillbaka honom i hans säng. Han börjar protestera på en gång. Men jag hinner inte ens in till vår säng så tystnar han. Tomas och Ella har då somnat i vår säng. Jag har svårt att somna, efter ca 15 min går jag in och kollar till honom. Då sover han lugnt. Efter det dröjer det inte länge innan jag somnar om. Jag vaknar igen strax före halv åtta. När jag ska gå upp för att duscha vaknar Ella till. Sömndrucket säger hon;
-Jag vill ligga i min säng. Du får inte ligga i min säng mamma.
-Vill du inte ligga här oss hos? frågar jag.
- Nej, jag vill sova i min säng, du får bära mig.
Gullunge, jag bär in henne till hennes rum, och hon lägger sig nöjt ner i sin säng. Tror inte hon somnar om, för efter ca 10 min kommer hon upp igen.

Vet inte om jag nämnde de igår. Men Felix är sjuk igen. Hosta, snuva, och feber. 2 veckor höll han sig frisk, och nu var det dags igen. Är så trött på vintern och alla virus. Det jobbigaste är han hosta, han hostar inte så mycket på dagen, men när han sover hostar han relativt mycket. Om 2 veckor har vi en läkartid för honom för astma-utredning. Skulle kännas skönt att ha en bra medicin för honom när han blir så här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar