söndag 17 februari 2013

Å så kom prickarna....

Felix hosta, och rosslighet är mycket bättre nu, tror inte heller att han har någon feber... Igår kom prickarna, han har prickar över hela kroppen, inte i hårbotten, men det är nog ända stället på kroppen som han inte har någon prickar på. Det är inte vattkoppor, det är inga blåsor han har, utan små små röda prickar, så pass många att de på vissa ställen flyter ihop till en stor prick. Han verkar inte besvärat av dem, så jag tror inte att de kliar. Han är hur pigg som helst, men kan ju knappast lämna ett barn på dagis som är fullt av prickar... Så han blir hemma i morgon också. Så trött på detta nu. Jag hoppas att han kryar på sig i veckan. Planen är att jag ska åka till Härnösand på fredag. Men det hänger på att barnen håller sig friska. Tomas jobbar i helgen, mormor, och morfar ska hämta barnen på dagis på fredag, och ta med barnen hem till sig, och sova över hos dem. På söndag är Tomas ledig, så på lördag kväll åker mina föräldrar hit med barnen, så tar Tomas över på lördag kväll, när han kommer hem från jobbet. Blir barnen sjuka, vill jag inte att mina föräldrar ska behöva ta det, och dessutom känns det inge bra att åka ifrån sjuka barn... Återstår att se om jag kommer iväg....

I går var mina föräldrar över här middag. Mina syskon avstod eftersom Felix inte är helt frisk än. Alma har också vart sjuk i veckan så vi kom överens om att det var onödig att blanda deras olika virus och bakterier... Känns som det är ett bra tag sedan jag träffade min syskon nu, hoppas vi kan få till en träff snart, med friska barn. Känns som det var länge sedan jag träffade någon utanför familjen då Felix vart sjuk ett tag nu. Var att bra tag sedan vi träffade Tomas bror och hans familj också. Hoppas vi kan hålla oss friska ett tag snart så vi får tid att träffa alla vi vill träffa :)

Trevlig Söndag kväll på er!!!

1 kommentar:

  1. Ja! Känns som att det verkligen var länge sen vi alla sågs! Kram på er!

    SvaraRadera