fredag 15 februari 2013

Läkarbesök nr 3

I går hade Felix ätit Penicillin i 5 dagar, han var absolut bättre. Men fortfarande lite feber, hosta, tung och yttlig andning. Jag tyckte att han borde blivit bättre efter 5 dagar med penicillin. Så igår bokade vi en läkartid igen. Läkaren lyssnade på hans lungor... Han lät rosslig, men den här läkaren tyckte inte att det lät som lunginflammation. Om det betyder att det har läkt ut, eller att han kanske aldrig haft lunginflammation var han inte jätte tydlig med, men jag tolkade honom som att han trodde att det inte vart lunginflammation från början heller. Men vi fortsätter med Penicillinet i 7 dagar, inte 10 dagar som det var sagt från början. Jag bad även om en saturation på honom, för att se att han syresätter sig ordentligt. De mätts i procent, max är med andra ord 100 % Det är inte så många som ligger på 100 % Felix hade 98 % så det känner jag mig lugn med. Jag tolkade honom som att han trodde att hans besvär f.f.a. berodde på hans astma (som vi fortfarande inte vet säkert om han har) Vi ska fortsätta med hans astma mediciner. Vet inte om jag blev så mycket klarare över de där läkarbesöket... Men det kändes i allafall lugnande att se att hans saturation låg så pass bra.

Idag har jag suttit hemma och skrivit på mitt skolarbete som ska vara klart den 25 feb. Är så gott som klar nu. Känns skönt. Den ena uppgiften känner jag mig helt klar med. Men den andra behöver jag fila lite till på. Den här helgen är Tomas ledig. Men eftersom Felix fortfarande inte är helt återställd, så blir det inget speciellt vi hittar på i helgen. Jag och Ella ska troligtvis träffa min mamma-grupp ( de mammorna jag lärde känna när jag var mamma-ledig med Felix) på söndag. Vill inte ta med Felix, även om han mår bättre (vilket jag verkligen hoppas) så vill jag inte utsätta honom för infektionsrisker nu när han precis har ätit Penicillin. Jag hoppas att han ska kunna gå på dagis från tisdag, samt att jag kommer i väg på min tripp till Härnösand nästa helg!

Nu ska jag gå och hämta Ella på dagis. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar