lördag 30 april 2011

Inte sova middag

När vi hämtar Ella på dagis så är nästan alltid svaret att hon har sovit efter lunch. Men att försöka få henne att somna här hemma är nästintill omöjligt. Slutar alltid med att det är jag som slumrar in och blir väckt av en stor kram eller stor puss av Ella som tycker vi har legat för länge i sängen. Ända stället där hon ev kan somna är i bilen. Men det är inte helt säkert det heller. Kanske bara är att inse att hon börjar bli så stor att hon inte behöver sova middag längre...

Vi fortsätter väl med ämnet sömn. Ella kommer in till oss varje natt. Går bra nu, men när bebisen kommer vågar jag inte ha Ella i sängen samtidigt som bebisen ligger i sängen. Ella ligger absolut inte still när hon sover. I natt prövade vi att ha en liten madrass bäddad på golvet nedanför mig. Jag visade henne madrassen innan hon gick och la sig igår, och berättade att kunde lägga sig där om hon kom in till oss på natten. Vid kl 02 ca kom hon in till oss. Hon tittade lite på madrassen, men la sig sedan på golvet nedanför mig. Men efter ett litet tag lägger hon sig faktiskt på madrassen. Hon ville ha hjälp med täcket, men somnade sen rätt snabbt om. Vaknade några gånger för att hon ville att jag skulle hjälpa henne på med täcket igen. Men annars sov hon på madrassen till runt kl 08 i morse. Så det fungerade bra :) Problemet är ju bara att det är lite trångt i vårt rum, så vi kommer nog inte kunna ha både madrass och spjällsängen där. Men får ta ett sak i taget. Detta fungerade ju iallafall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar