torsdag 7 april 2011

Läkarbesök på BVC

Idag tog Ella och jag lite sovmorgon... Jag väckte Ella vid tjugo över åtta för att vi skulle hinna till dagis till kl 9. Igår kväll kom hon in till vår säng redan vid kl 23. Jag satt fortfarande uppe i soffan när hon kom ut från sitt rum. När hon såg mig var hon väldigt snabb på att ta sig in till vårt sovrum. Jag lät henne sova inne hos mig, i Tomas säng.

Jag träffade några från mamma-gruppen och åt lunch. Blev mycket bebis prat. En av oss har en liten på 5 månader, och vi andra är gravida. Alla tre beräknade nu inom 1 månad.

På em var Ella och jag på BVC och träffade läkaren pga Ellas tröga mage. Innan vi träffade läkaren hann vi även träffa BVC-sköterskan, så vi mätte och vägde Ella. 94 cm lång ( en kurva över medel ) 12.6 kg ( en kurva under medel) Men det är de kurvor som Ella följt sedan hon var ca 3 månader. Sedan träffade vi läkaren. Han tyckte att vi skulle fortsätta med laktulos 1 ggr / dag i 1 månad, för att sedan försöka glesa ut det. Om hon inte blivit bättre då skulle man gå vidare med en gluten utredning. Men 1 månad i taget. Nu prövar vi Laktulos dagl. i 1 månad så får vi se sen.

Snart kommer Tomas hem. Han har vart i Skellefteå sen i mån. Han ringde vid halv sex, då stod han och väntade på bussen vid Arlanda. Hoppas han är hemma innan halv åtta, så att han hinner träffa Ella innan hon ska sova. Sedan jobbar Tomas hela helgen och då hinner han inte se så mycket av Ella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar