måndag 18 april 2011

3 veckor kvar...

Idag är det 3 veckor kvar till 9:e maj. Då vi har BF ( beräknad förlossning) Jag vill verkligen inte gå över tiden. Ella föddes 2 dagar för tidigt. Om den här lilla parveln följer i storasysters spår så bör den födas 7.e maj... I Sthlm får man inte gå över mer än 14 dagar. Så har den inte kommit innan dess så kommer vi att få en igångsättningstid den 24:e maj. Vill INTE vara gravid så länge till...

Ella har sovit väldigt oroligt i natt. Kom in till oss vid strax efter kl tolv. Vaknade sedan vid tre halv fyra och var ledsen. Jag tror att hennes arm hade somnat, men efter det kunde hon inte komma till ro. Vi gick och la oss i soffan ett tag Ella och jag " Titta Boliboompa" Men det går ju knappast något boliboompa kl 3 på natten. Efter ett litet tag bar jag in henne till hennes säng ( hon var fortfarande vaken) Låg där ett tag. Men efter ett tag hör jag att hon är uppe och tassar. Frågar henne vart hon ska. Men hon gömmer sig under snutten och fortsätter ut i rummet. " Ska vi sova i mammas säng " frågar jag henne då. Och det vill hon. Så ca 1- 1 1/2 timme senare så är vi tillbaka i vår säng. Och där somnar hon ganska fort. Sover sedan till strax före kl 08.
Jag lämnar henne på dagis vid kl 9 och nu ska jag strax dit och hämta henne. Och sedan ska vi till en park här i närheten och träffa en från mamma-gruppen. Det är härligt vårväder ute nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar