onsdag 27 april 2011

Olika storlek

I morse vaknade jag före Ella. Jag vaknade vid halv åtta, hann duscha och sitta i soffan och läsa lite innan jag hör Ella " Mamma" Då gick jag dit ( till vårt sovrum, för som vanligt kom hon in till oss i natt ) och fick en stor godmorgon kram :)
Lämnade henne på dagis vid kl 09, gick sådär. Hon blev lite ledsen när jag gick. Men det gick över fort. Jag gick sedan förbi en skoaffär i vällingby där jag köpt 2 par skor igår. Men insåg att jag nog behövde en storlek större, i det ena paret. Det andra paret satt ganska ok. Fast hö skon kändes lite trång. Men trodde det berodde på att jag kanske är mer svullen om hö foten än om vä foten. Men tillslut var jag tvungen att titta efter. Hö skon kändes verkligen mindre... Mycket riktigt. Hö skon var en storlek mindre än vä skon. Då var det bara att gå tillbaka till skoaffären och förklara problemet. Hon såg inte allt för glad ut över att jag använd skorna. Men inte trodde jag att hon skulle lägga ner ett par skor med olika storlek. Skorna satt iallafall mycket bättre när jag hade fått rätt storlek på dem. :)

På dagen träffade jag min mammagrupp, alltid lika trevligt att träffa dem. Hoppas att nästa gång vi ses så har jag min lilla bebis i famnen istället för i magen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar