lördag 23 april 2011

Glad påsk

Och vilket underbart påskväder vi fått.Strålande sol och närmare 20 grader varmt. Våren är härlig. Trist bara att Tomas jobbar hela påsken. Men tur jag har mina underbara föräldrar där Ella och jag kan fira påsken. Idag påskafton ska vi grilla tillsammans med Ellas mormor, morfar, gammelmormor och Ellas morbror. Moster Lina är i Lidköping hos Bobos föräldrar. Ella och jag sov över här i natt. Ella sov med mormor, så jag fick sova själv för engångsskull. Men vaknade iallafall ungefär samtidigt som Ella vid halv nio. På fm var vi och hälsade på hos en kompis och hennes 1 vecka gamla bebis. De är verkligen små. Tänk att vi har en sådan liten om max 1 månad... Jag höll i den lilla ett tag, Ella protesterade inte alls. Stod bara bredvid och tittade fascinerat på den lilla. Klappade lite försiktigt på henne. Men tappade ganska snabbt intresset och börjat leka med bebisen stors syster, som Ella lekt mycket med sen hon var riktigt liten. Kändes skönt att hon inte visade någon avundsjuka. Får se hur det går när vi får en liten bebis hemma, som kommer att ta en massa tid av oss.

På måndag är det 2 veckor kvar till beräknad förlossning. Jag är nu så trött på att vara gravid. Svullna och stela leder. På kvällen ser min fötter ut som de patienter som jag i jobbet åker till och ger inj Furix ( vätske-drivande medicin) för att de samlar på sig vätska. Trösten är att jag vet att jag såg ut så här i slutet av graviditeten men Ella med, och det försvann relativt snabbt efter förlossningen. Jag hoppas verkligen att jag inte behöver gå över tiden. Det slapp jag ju med Ella... Den som väntar får se :) Kram på er alla och Glad påsk :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar