lördag 16 april 2011

Vad är bäst?

Försökte följa läkarens råd med lactulos 1 ggr/ dag, men det ågr inge vidare. Så nu har vi ökat upp till 2 ggr / dag igen, och då fungerar Ellas mage något bättre.

I går-kväll var Tomas över hos sin bror. Jag passade då på att bjuda över en kär vän från mamma-gruppen. Mycket prat och mycket skratt. Tack för en trevlig kväll :)
Ella somnade snällt i sin säng. Hon sov faktiskt hela natten i sin säng. Kom in till oss först vid tjugo över sex, men då ville hon absolut inte somna om. Så då var det bara att kliva upp ur sängen. Frågan är vad som är bäst? En hel natt utan en liten 2 1/2 åring i sängen som inte ligger still, men att hon då sover till runt kl 08. Eller att hon sover hela natten i sin säng men tycker att det är dax att gå upp redan vid tjugo över sex?! Kan ju hoppas att hon vill sova middag ett tag sedan efter lunch.

Ikväll ska Tomas och jag över på till min bror på middag. Min syster och Bobo kommer också med. Ella ska då vara hos mormor och morfar. Hon kommer att sova över där. Så i morgon får vi iallafall sov morgon :)

I går var jag på MVC för vanlig kontroll. Allt var som det ska. Hjärtljuden låg på 154. Så det är nog en liten lilla syster som gömemr sig där inne. Skulle faktiskt blir riktigt förvånad om det kommer ut en liten pojk. Men man vet aldrig. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar