tisdag 19 april 2011

Sjuk?

Idag skulle de fira påsk på Ellas dagis. Så Ella fick med hjälp av min kajal-penna några fräknar på näsan, fick även en sjal över huvudet. Hon blev SÅ söt. Tyckte iallafall den stolta mamman. Lämnade henne på dagis vid kl 09. strax efter halv tio ringde de från dagis och sa att hon hade feber... 37.8. Jaha då var det bara att åka tillbaka till dagis och hämta henne. När jag kommer till dagis är de ute och leker. Ella leker i sandlådan med hink och spade, och ter sig inte alls särskilt sjuk. Väl hemma tar jag en ny temp under armen... 36.3. Jag tvivlar inte alls på att de har fått den temp de säger, men man kanske inte ska ta tempen på ett barn precis när de kommer till dagis. Hon hade suttit i en varm bil och hade dessutom en sjal över huvudet inne för att se ut som en liten påsk kärring. De kunde ju ha börjat med att ta av henne den ett tag och se om hon blev svalare... Men samtidigt ska jag inte sticka udner stol med att hon är lite förkyld, hon är snorig och lite hostig...Men säg den ungen som inte är det på dagis?
Eftersom hon inte hade någon temp hemma, och inte heller tedde sig särskilt sjuk fick hon följa med mig in till stan för att äta lunch med några kompisar som också är mamma lediga. Ella somnade snällt i bilen strax före kl tolv och fortsatte sedan sova i vagnen, så jag fick äta lunch i lugn och ro innan hon vaknade vid halv två.
Får se o jag får ångra den utflykten om hon nu får feber i natt, eller i morgon, eller om hon faktiskt inte har haft någon feber alls idag. Nu låter jag väldigt negativ ang dagis. Det är jag inte egentligen. Tycker bra om personalen och dagiset i stort. Tycker bara att de kan vara lite väl snabba att ringa för feber eller dyl.

Nu ska jag ta och umgås lite med min man innnan han somnar i soffan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar