tisdag 1 juni 2010

kuckeliku

I natt sov vi inge vidare. Ella vaknade till några gånger och skrek, men somnade om ganska snabbt, utan att någon av oss behövde gå upp till henne. Det var väldigt varmt i natt, tror det var mycket därför hon vaknade. Strax efter kl 03 vaknar jag av att det krafsar på fönstret, Tomas vaknar också till och frågar vad jag gör... Jag gjorde då inget. Plötsligt hoppar det in något i rummet. Jag blev så rädd. Kolsvart var det i rummet, så jag såg inte vad det var. Trots risken för att väcka Ella så tände jag lampan... Det var en av farmors katter som hoppat in... Tomas fick tag i den och såg till att den kom ut igen. Tillslut lyckades vi somna om. Vaknade strax före sju, hörde duvorna utanför... Det gjorde även Ella, som glad i hågen härmade duvorna " Kuckeliku" sa hon upprepade gånger. Sedan var hon tyst ett tag sen hörde man plötsligt " pappa, mamma... kuckeliku" Var himla gulligt, Tomas och jag låg och log stolt. Hon höll på så i ca 20 - 25 minuter utan att protestera, men sedan tog vi upp henne, och då kom den vanliga frågan " Eddie?"

Idag på fm har jag och Inger vart på Ikea. Har haft en trevlig fm där medans Björn och Tomas var hemma med Ella. Ikväll blir det grillning. SÅ just nu är Tomas och Björn iväg och handlar till grillningen. Ella sover än, men snart vaknar hon nog... Annars får jag nog väcka henne :=)

2 kommentarer:

  1. Åh, vad gullig hon är :) Hoppas vi får komma över till er när ni kommer hem så jag får pussa på henne lite. Och så vill jag ju träffa er också förstås ;)

    Härligt att läsa att ni har det så bra där nere!

    Massa kramar Lina

    SvaraRadera
  2. HAHA...härligt att Ella är så framåt med djur, inte lika med andra barn...hiihh... tänker med glad min på när hon stack ner fingrarna till kaninerna och jag va sååå nervös.... kom hem snart!!! KRAM

    SvaraRadera