måndag 14 juni 2010

köttbullar och makaroner

Jag hade kvällen full planerad idag. Hämtade Ella på dagis vid kl 16. Hem och började med maten. Kyckling-gryta och ris. Ella åt en del men inte var det mycket inte, sen ville hon absolut inte ha mer. Grinig var hon också. Hängde på mig och grät och skrek mest. Samtidigt som jag höll på att göra i ordning en massäck till henne. För imorgon ska hon iväg på utflykt med dagis. Barnen ska ha med sig egen lunch. Så jag kokade makaroner och stekte köttbullar. Jag gav henne en makaron och den tuggade hon glatt i sig. Och ville sedan ha mer, nöjd var hon inte förens hon hade ätit upp nästan hela massäcken. Suck. Inte hann jag göra någon ny då heller, för vi skulle snabbt upp till centrum för att hinna hitta en ryggsäck till henne till imorgon innan jag skulle hinna gå på ett yogapass. ( Tomas jobbade därför Ella följde med) Hittade i sista minuten en ryggsäck för 249 kr. Snabbt iväg på passet. När det var ca 5 minuter kvar på passet kommer det in en personal " Ellas mamma till minisats " Jaha men det gick ju ändå hyfsat bra. Klockan var då 19.20. Säkert började Ella bli trött. Så då gick vi hem. Hon fick välling och somnade sedab snällt i sin säng. Då var det dax för mig att börja om med en ny massäck till henne. Så nu står henne köttbullar och makaroner och väntar på henne i kylen, och hennes nya fina ryggsäck står i hallen. I morgon ska Ella iväg på sin första picnic med dagis :=)

1 kommentar:

  1. Vad stora de är våra tjejer med ryggsäck :) S var iväg på utflykt häromveckan till hästarna i Riddesrvik. Hoppas E får en rolig utflykt. Duktig du är som tränar, måste ta mig i kragen.. kram

    SvaraRadera