lördag 12 juni 2010

utflykt till Grinda

Idag har vi vart på en heldagsutflykt till Grinda http://grindawardshus.se/ Tyvärr visade inte vädret sig från sin bästa sida, men bortsett från det har vi haft en toppendag. Tror nog att alla var väldigt nöjda.


Klockan sju vaknade Ella i morse, efter de har det vart fullt upp hela dagen. Strax före nio gick tunnelbanan som skulle ta oss in till stan.


Ella ville absolut sitta på ett eget säte :=) Vi mötte upp de andra ( min mormor, mina föräldrar, syskon, Bobo, min morbror och hans fru, en av mina kusiner och hans fru) vid båten. Båtturen ut till Grinda tog lite mer än 2 timmar. Ella var glad och nöjd hela resan. Men varför skulle hon inte vara... Hon fick ju stå i centrum hela tiden.
4 generationer... Från vä: Min mamma, min mormor, jag och Ella i mitt knä.



Framme på Grinda bjöd min mormor allihop på en tre-rätters lunch. Jätte trevligt och jätte gott. Ella sov snällt i sin vagn mellan strax efter tolv till strax efter kl två. Hon vaknade lagom till efterrätten.



När Ella hade vaknat försökte jag sätta henne i en barnstol, men icke. Hon skulle absolut sitta på en vanlig stol... SJÄLV. Så hon fick sitta mellan mig och mormor ( Ellas mormor) Vilket gick bra ganska länge. Men är man bara 1 1/2 så har man inte ro att sitta stil en längre stund. Som tur är charmar hon lätt sina släktingar så hon har inga större problem till att få någon annan än mamma eller pappa att gå runt med henne. Morfar ställde mer än gärna upp efter att han druckit upp sitt kaffe väldigt snabbt. Båtresan hem gick också väldigt smidigt. Vi var hemma igen strax före kl 20. Ella drack sin välling och somnade sedan snabbt i sin säng. Kan ju hoppas att hon tar lite sovmorgon i morgonbitti. Skulle var väldigt skönt att få sova till iallafall kl 8 i morgon:=)

1 kommentar:

  1. Oj vilken härlig dag ni verkar ha haft! Och vad Ella har växt, har ju inte sett henne på några veckor nu. En liten tjej, ingen bebis längre :) KRAM saknar er

    SvaraRadera