söndag 6 juni 2010

Ovanligt snällt barn?!

Min mormor brukar säga att Ella är ett ovanligt snällt barn. Jag brukar tänka för mig själv att då skulle hon se henne de gånger hon är väldigt trött, eller när hon vaknar om nätterna ( även fast det faktiskt händer väldigt sällan), eller de gånger hon har bestämt sig för att hon vill något helt annat än det jag eller Tomas vill. Men dessa tillfällen sker ju inte varje dag, och för det mesta är hon faktiskt en lite solstråle. Som göra vår vardag SÅ mycket roligare. Men när man lyssnar på vissa ( inte mina närmsta vänner så ni får absolut inte ta åt er nu :=) ) I går var jag på 40 -års fest hos en kompis. Satt och pratade med några där som också har barn i ungefär samma ålder som Ella. Var även några med i samtalet som inte har barn. Efteråt pratade jag med en kompis till mig som satt med under samtalet " Usch är det så där jobbigt att ha barn så vet jag inte vill man verkligen?" Det berättades om barn som la sig ner i affärer och skrek, MÅNGA sömnlösa nätter, INGEN egentid... osv. Kanske har vi det osm sagt väldigt lätt med Ella, jag vet inte. Men jag kände inte igen mig i mycket av detta. De få gånger jag har haft med mig Ella när jag har handlat så har hon suttit snällt i sin vagn och tittade på allt runtomkring, och snackade en MASSA. Så många sömnläsa nätter har det heller inte vart. Och vad det gäller egentid... Ella somnar vid halv åtta, och efter det får jag min egen tid. Eller när jag tränar, eller träffar kompisar. Manär ju oftast två om ansvaret. Men visst det finns jobbiga stunder också. Men de positiva överväger detta STORT.

Inatt har Ella sovit över hos moster och Bobo. Hade gått jätte bra. Jag hämtade henne vid halv ett. Hon somnade snällt i bilen påväg hem, sov sedan vidare snällt i sängen. Jag fick väcka henne strax efter kl 15. På em har vi vart nere vid kaanan, tillsammans med Lina och Pelle ( hennes son) Pelle badade. Men Ella tyckte det var läskigt med vattnet. Men tillslut vågade hon sig faktiskt fram till vattenbrynet och doppa fötterna lite, men hon vände snabbt igen :=)

Nu ska jag ta och umgås lite med min syster och Bobo som nyss har kommit. Blir pizza ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar