torsdag 17 juni 2010

Jag tar tillbaka....

det jag skrev om att Ella är ett ovanligt snällt barn. Jag älskar henne över allt annat. Hon är mitt liv mitt allt, men visst tär hon på tålamodet imellanåt. Hon sover fortfarande bra på nätterna, men vaknar tidigt på morgonen, vid 06.30. Hon har en otroligt stark vilja, och när hon inte får som hon vill... så ja då lägger hon sig ner på golvet på mage och skriker. Men jag har fortfarande sluppit detta i affärer. Detta beteende har jag än så länge bara sett hemma. Hon är återigen inne i en period då hon har väldigt svårt att roa sig själv, iallafall om inte jag eller Tomas sitter i närheten. Så igen är det lite små jobbigt att laga mat och diska när jag är själv med henne.

I söndags kom vår granne som bor under oss och klagade på att hon blev väckt av oljud som kom ifrån oss tidigt på morgonen ( strax före kl 08 ) Samma granne var uppe hos oss och klagade i vintras på samma sak. Tydligen har det vart lugnt sen dess. Men snälla vi bor i ett hyreshus, om hon blir störd av ljud ca 1 gång var 3 månad får man nog ta och stå ut med det?!?! Känner oss dessutom lite påhoppade... Ella är inte särskilt vilt på morgonen, oftast sitter hon med mig eller Tomas i soffan och myser ett tag. Men som sagt. Hon måste väl få leka även på morgonen?!? Kan ju försöka styra henne leker till de något lugnade lekarna, men i söndags när hon kom upp och klagade på em på att hon blivit väckt så hade Ella vart relativt lugn på morgonen. Får se hur länge det dröjer innan hon kommer upp och klagar igen...

1 kommentar:

  1. Skaffa ett kolikbarn, så grannen verkligen fåt lida...HAAHAHAH

    SvaraRadera