tisdag 29 juni 2010

Jobbig granne

Har undvikit min granne som jag skrev om tidigare. I morse efter att jag lämnat Ella på daigs var jag tvungen att gå hem och hämta cykeln och pumpa däcket lite. Då kom hon. Hon tittade inte ens på mig. Jag hälsade, fick knappt en hej tillbaka. frågade om det hade blivit något bättre med ljuden. Hon stannade inte för att prata utan fortsatte gå och svarade bara " De vet du. " Nej det vet jag inte, var ju därför jag frågade... Men svarade " Nej " "Olika " svarade hon då... Vaddå olika, en del mornar hör hon Ella, eller det händer, eller vad menar hon. Samtidigt tycker jag att vi verkligen försöker. Jag har stängt dörren in till hennes rum på morgonen så att hon inte får vara där inne, (eftersom sur granne tydligen har rummet under Ella ) Hon får inte leka med sina bollar på morgonen. Inte låna mina skor. Stackars barn är inte mycket hon får göra, sitta i soffan och titta på tv... Samtidigt som jag känner att bor man i ett hyreshus får man väl ändå stå ut med lite ljud?! Usch hon förstörde min dag...

I em ska Lina ( min syster ) hämta Ella på dagis och åka in till skansen med henne. Det kommer hon helt klart att gilla :=) Får se om jag också åker in efter jobbet. Beror på när jag kommer härifrån. Tar nog närmare 1 timme från oss in till skansen. Jaja får se hur jag gör...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar