måndag 31 maj 2010

Solen skiner

Dagarna går snabbt. Vi har haft fint väder varje dag. Jag har kommit ner till stranden 2 gånger och fått sola och bada medans Ella har vart med farmor och farfar. Ella har badat en del hon också fast i sin pool på farmo och farfars tomt, det älskar hon. Häromdagen var vi i en park i närheten av där farmor och farfar bor där det finn en hel del olika djur. Det gillade Ella. Frågan är om de stackars fåglarn i parken var lika förtjusta i Ella. Hon sprang efter dem och skrek " Ågel, ågel " och skrattade. Efter det stannade vi till vid en serviering vid stranden och tog oss lite att dricka. Jag passade på att ta med Ella ner till stranden med hopp att hon skulle gilla det. Men icke, jag fick inte släppa ner henne, hon höll krampaktigt om min hals och drog upp benen så mycket hon kunde. Det blev inte ens att hon kände på vattnet... Kanske går bättre nästa gång :=)

Det första Ella säger när hon vaknar på morgonen; ( vilket brukar vara vid halv åtta ) är " Eddie, Eddie " Och så skrattar hon. När hon sedan kommer ut och ser Eddie spricker hon upp i ett glatt leende. Hon springer efter den stackarn och ska klappa honom. En och annan puss har hon fått av honom. Tur han är så tålmodig.

Ikväll ska Tomas och jag ut och äta, fast vi väntar tills Ella har somnat. Men som håller igång på dagarna så brukar hon somna rätt snabbt :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar