tisdag 25 maj 2010

Sommarvärme och bröllop :=)

Pingsthelgen har bjudit på både trevliga stunder och strålande väder, men även en del regn och åska.... På pingstafton gifte sig ett par kompisar till oss. Solen strålade från klar blå himmel och termometern kröp nog närmare 25 grader. Var riktigt lyckat och trevligt bröllop. Bjöds på god mat och många goda skratt. Ella var hemma med Mats och Anna. Var roligt att se Tomas så engagerade i hur det gick hemma. Tror han ringde hem 2 - 3 ggr och hörde hur det gick. Den rollen brukar jag annars ta när det är mina föräldrar eller syskon som passar Ella. Vid halv två begav vi oss hemåt. Jag hade gärna vart kvar ett tag till. Men kunde ju inte låta Mats och Anna sitta hemma hos oss hela natten. Vi somnade vid två och 6 timmar senare... 7.30 tyckte Ella att det var morgon. Jag var rätt sliten hela söndagen, regnet öste ner utanför fönstret och ett tag åskade det också. Det passade med hur jag kände mig på söndagen. Men de var det värt med tanke på hur trevligt vi hade på lördagen :=)

En fånig sak som jag känner mig så stolt över är att Ella äntligen har bajsat i blöjan även på dagis. Hon har gått på dagis i drygt 4 månader och inte en ända gång har hon gjort nr 2. Men häromdagen så äntligen. Jag tar det osm ett tecken på att hon börjar känna sig trygg på dagis. Som sagt jag sa att de var fånigt. Men jag känner mig ändå så STOLT :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar