måndag 17 maj 2010

Sveriges national dag.

Sveriges national dag 6.e juni. Alla vet väl varför vi firar vår nationaldag då??? Jag visste det inte. Vi satt och diskuterade detta på lunchen på jobbet idag. Det var jag och några till som satt osm frågetecken när detta kom upp. Den enda som visste var en läkare som är från jugoslavien. Spelar egentligen ingen roll vad han kommer ifrån. Det komiska i det hela var iallafall att den enda som visste inte ens är svensk... Tänkte att det kanske är fler än jag som inte vet... SÅ jag googlade på det: http://www.nationaldagen.se/menu.do?menuid=89002

Ella har nu sedan flera dagar tillbaka vart på ett strålande humör. Hon älskar att vara ute och leka. När jag lämnade henne på dagis i morse föll det inte någon tår på hennes kinder. Hon såg inte helt nöjd ut heller. Men hon grät inte. När jagkom och hämtade henne på em så gick hon omkring själv på gården och lekte med en spadde. Framsteg. Många gånger när jag hämtat henne så har hon suttit i knät på någon fröken, eller hållt någon i handen.

Sommaren har visat sig i helgen och så även idag. Hoppas den stannar kvar. Hoppas på strålande väder på lördag då vi ska på några kompisars bröllop :=) Nu ska jag alldeles strax ta och lägga Ella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar