söndag 25 oktober 2009

vintertid

Så var det dax för vintertid igen. Inatt när klockan var 03 så blev hon plötsligt 02. Fast då sov jag, så mina klockor bytte tid vid halv tolv i går kväll. Detta innebär att det nu blir mörkt redan vid 16.30... Usch, hösten har absolut sin charm, men detta med att det blir mörkt redan på eftermiddagen hör inte till dess charm..

I går var Tomas över hos min bror i hans nya lägenhet. Kill kväll. Bobo ( min systers sambo ) och Mats ( Tomas bror ) var där också. Min syster kom över hit och höll mig och Ella sällskap. Tyvärr hann vi inte umgås allt för mycket, för Ella var inte på sitt lättaste humör. Men jag är så tacksam för att Lina var här. Tog hos 1 1/2 timme att få Ella att somna. Halv tio sov hon. Men mellan halv tio och tolv så vaknade hon till och skrek 4 gånger. Tror att det mest berodde på den förkylning som hon lyckats dra på sig. Vid halv tolv ( sommartid ) frågade jagm in syster om det var ok att jag gick och la mig, eftersom jag skulle jobba dagen därpå ( idag ). Strax efter att jag hade gått och lagt mig så vaknade Ella igen. Men min underbara syster lyckades få henne att somna så att jag fick sova vidare. Lina åkte härifrån vid strax efter kl tolv och Tomas kom hem vid kvart i ett ( sommartid) som tur var så sov Ella resten av natten. Vid tjugo i åtta i morse ( vintertid ) gick jag inte för att kolla till henne. Då satt hon upp i sängen och såg så nöjd ut. Så kanske tack vare att hon var så krånglig igår så har hon kommit in bra i vintertiden. Så blir nog att hon får bada vid halv åtta ( vintertid ) och sedan får hon välling vid kl 20. Hoppas att hon somnar snällare ikväll....

1 kommentar:

  1. Tycker vi hade en mysig kväll iallafall, trotts att Ella inte ville sova riktigt. Är mysigt att bara vara tillsammans fastän om man inte hinner prata så mycket djupa saker. Som syskon behöver man inte alltid säga så mycket, bara samvaron betyder mycket. Sedan älskar jag er lilla tjej helt otroligt mycket. Kändes som om jag skulle kunna sitta bredvid henne och bara klappa på henne hela natten om det hade varit så. Ni har verkligen lyckats att få en urcharmig dotter :) Massa kramar syrran

    SvaraRadera