torsdag 15 oktober 2009

Vinter redan?



Jag ser det snöar, jag ser det snöar.



Det här kortet tog Tomas från vår balkong igår. När jag skulle ut på mina besök på jobbet var jag tvungen att skrapa bilrutan... Är det vinter redan? Lite problem med detta, trodde det skulle vara höst lite längre. Vi har ingen riktigt bra overall till Ella. De vi har är strl 86, och är lite för stora fortfarande. Men det går ju så länge hon bara ska sitta i vagnen. Men ska hon ner på marken och leka så vet i tusan... Kanske får ta och köpa en overall i strl 80... Nästa problem är mina egna vinter kläder. De jackor som jag hade vintern innnan jag blev gravid är för små :=( Vet i sjutton vad jag hade för jackor förra året? Men just nu sitter ingen bra. Har beställt en från H&M får hoppas på den, när den nu kommmer. I går åkte jag iväg på kryssning med jobbet. Var så där. Inte så mycket folk. Tror medelåldern på de som åkte var närmare 70 år. Så det blev inte så sent för mig. Dessutom saknade jag ju Ella. Idag när båten var påväg tillbaka till Sthlm från Mariehamn så blåste det på väldigt bra när vi åkte över öppet hav. Jag fick lov att ta en T. Postafen och gå ut och ställa mig på däck i ca 25 min för att inte spy... Sjösjuk :=) Men väl hemma möttes jag av en glad Ella och en sambo på rätt bra humör i förkläde som förberett en god gryta som vi fått recept på från Ellas farmor. Den blev riktigt god.




Även Ella gillade den. Var första gången hon fick äta mat själv. Vi hjälpte henne en del. Men en hel del stoppade hon in i munnen helt själv. Ibland med skeden, ibland med fingrarna. Hon åt riktigt bra. Förmodligen en blandning av att maten var riktigt god, att hon fick samma som oss, samt att hon fick pröva själv. Blev ganska kladdigt efteråt, men det var det värt. Blir nog mer och mer nu att hon får äta samma mat som oss :=) Snart ska hon få bada. Behövs efter den måltiden :=) Ska bara lägga in lite fler bilder på henne.


Den här klänningen har hon fått av farmor och farfar när hon fyllde år. Ser ut som en liten prinsessa.

2 kommentarer:

  1. Hej gumman! Misstänker att det känns bra att vara hemma och att den långa perioden ifrån Ella är förbi! :) Jag tänkte faktiskt på dig dessa dagar och hoppades att du hade det bra. Korten på Ella är ju helt underbara som vanligt! :) Jag vill bara krama och pussa på henne när man ser sådana här härliga kort. Har ni tid att ses nått i helgen?

    Kram syrran

    SvaraRadera
  2. Duktig tjej som äter själv! : )

    SvaraRadera