torsdag 22 oktober 2009

mammmammaa

Thihi, äntligen. Nu har hon börjat säga mamma. Tror dock inte att hon är helt medveten om ordets innebörd. Men ändå, det låter ju SÅ gulligt. I går var jag ledig. Åkte då in till stan tillsammas med två andra mammor och deras små. Hamnade på " Rum för barn" på kultur huset. Var trevligt. Ella var lite mammig när vi km dit, och ville vara nära mig hela tiden, men det släppte efter ett tag och då kröp hon runt och undersökte. Men roligast var helt klart att resa sig mot det lilla staketet som fanns för att barnen inte skulle kunna " rymma " därifrån.

När jag skulle gå hemifrån i morse så tittade jag in till Ella ( vilket jag brukar göra varje morgon) men i morse vaknade hon till när jag kom in, och började skrika. Gick inte att få henne att somna om. Jag kunde inte stanna heller, var ju tvungen att gå till jobbet. Så Tomas fick lov att gå upp vid halv sju, han lyckades inte få henne att somna om. SÅ hon hade vart lite kingig på fm. Hon somnade efter lunch vid halv ett och sov till strax före kl 16. Så hon tog väl igen den sömnen hon missade då :=) Nu ska jag alldeles strax lägga Ella. Förhoppningsvis går det snabbt och smidigt, utan skrik, och förhoppningsvis så sover hon längre än till halv sju i morgonbitti :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar