tisdag 13 oktober 2009

Börjat jobba.

Så har 1 år gått. Och fort har det gått. Nu är min mammaledighet över för denna gång. Började jobba i går. I söndags kväll ville jag inte gå och lägga mig. För när jag väl somant skulle det snart vara morgon och dax att gå till jobbet. Samtidigt kunde jag ju inte sitta upp hur länge som helst, skulle ju upp kl tio i sex på morgonen. Somnade rätt snabbt när jag väl la mig i sängen vid halv elva. Vaknade vid tio i sex, kolsvart ute. Både Ella och Tomas sov gott. Gick in och tittade på Ella innan jag gick. Hon såg så fridfull ut. Då kände jag starkt för att gå in till Tomas o säga att han fick gå och jobba i stället, för jag ville vara hemma med vår underbara dotter. Men väl på jobbet kändes det helt ok. Tomas hade vart och tränat på dagen och Ella hade fått leka på barnpassnignen på SATS. På em sov Ella och vid halv fem kom jag hem. På kvällen var vi hem till Camilla och Tobbe och hämtade tvättmaskinen som vi har köpt av dem. Tur att vi har den med tanke på att vi har tvätt tid först om en vecka. Idag har jag återigen vart på jobbet. Tomas o Ella har träffat en kompis till Tomas och hans dotter som är ca 2 månader äldre än Ella. Hade gått bra. I morgon ska jag iväg på kryssningen med jobbet, planeringsdag. Först ska jag jobba fm för att sedan åka direkt från jobbet till båten. Så det blir nästan 36 timmar utan Ella. Kommer SAKNA henne... Nu ska vi snart ta och hänga tvätten som vi tvättat i VÅR tvättmaskin :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar