torsdag 8 oktober 2009

BVC

Så har vi vart på 1-års kontrollen på BVC. Ella är fortfarande en lågviktare. VÄgde 8740 gr och var 77.5 cm lång. Jag har senaste tiden inte trott att hon skulle komm aöver 9 kg gränsen innan 1 år och där fick jag rätt... Dessutom var det dax för vaccination idag. 2 sprutor... Sista påfyllningen. Samma som hon fick vid 3 månader, och 5 månader. denna gång gick det MYCKET bättre än det föregående. Hon skrek litegrann, men slutade skrika så fort jag släppte henne. Var tvungen att hålla fast henne när sköterskan skulle ge henne sprutan. Så frågan är vad hon skrek för: För att sprutan sved lite, eller för att jag höll fast henne? Hon skrek lika mycket på planet i tisdags när jag höll fast henne :=) Nästa besök på BVC är när Ella är 18 månader, i april. Då är det dax för vaccination igen. Men bara 1 spruta den gången. Men Ulla ( vår bvc.sköterska) tyckte att vi kunde komma på öppen mott strax innen eller strax efter jul. Mest för att väga henne, eftersom hon inte väger så mycket. Men hon följer ändå sin kurva.

Tror inte att Ella har tagit igen de timmars sömn som hon missade när vi flög hem. I morse vaknade hon först vid kl 9. Kan ju hoppas att hon fortsätter så, men jag tror nog inte det....

Just nu är det hälrigt höstväder ute. Solen skiner. Löven på träden börjar bli röda och gula. Ska alldeles strax ge Ella lunch. Sedan blir det en promenad i det härliga höstvädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar