onsdag 7 oktober 2009

Hemma igen

Så var vi hemma igen, efter en härlig semester i Spanien. Farmor o farfar ställde upp i MASSOR och tog hand om Ella så Tomas och jag fick en hel del tid både tillsammans med även själva. Jag kom ner själv till stranden flera dagar. Tänk vilken lyx som småbarns mamma att få ligga alldeles i fred, njuta av solen, ljudet från havet och njuta av en bra bok och veta att ens lilla tjej har det hur bra som helst tillsammans med farmor o farfar. Kan inte tacka er nog för allt ni ställde upp med :=)

Flygresan hem från Spanien gick sådär. Kan inte påstå att jag direkt längtar efter att flyga med Ella igen. Vi hade inte lika tur som när vi flög hem därifrån i maj. Vi fick inte tre sätten för oss själva. Bredcid oss satt en kvinna i 50-års åldern som inte verkade allt för barnkär. Kände mig så obekväm när Ella började skrika redan innan planet ens hade börjat rulla. damen bredvid mig satt och höll för öronen. Jag hade hoppats kunna vänta att ge Ella vällingen tills vi skulle lyfta. Men det gick inte. Så hon hade precis som när vi flög ner druckit upp all välling innan vi ens hade börjat lyfta. Men efter det lugnade hon sig ett tag iallafall. Inte blev det bättre av att Ella vägrade sitta hos sin far heller... Efter ett tag såg Tomas att sättet snett bakom oss var ledigt. Så han satte sig där, så fick Ella ett sättet för sig själv. Jag satte henne på mitten sättet för att det kändes säkrare. Jag vet inte om Ella kände på sig att damen bredvid var lite besvärat. Ella ställde sig upp mot henne och log mot henne. Klappade på henne och pratade på sitt sätt. Hade det vart en något mer barnvänlig dam så borde hon väl ha smält då. Visst gav hon Ella ett leende, men hon verkade ändå väldigt besvärad. Efter ett tag bytte jag plats med Ella för att hon inte skulle besvära damen i fråga. Vilket innebar att Ella satt på sättet närmast gången. Inte så tryggt... Vad jag inte kan förstå är att om Ella nu störde den här kvinna så mycket, vilket jag väl på sätt och vis kan förstå. Men varför erbjöd inte hon sig att byta plats då istället för Tomas, så hade hon ju fått lugn och ro... Jaja, när Ella fortfarande var vaken när klockan började närma sig nio så var hon inte helt nöjd. Övertrött helt enkelt. Tog mig 1/2 timme att gå fram o tillbaka i flygplans gången med en hysterisk Ella. Då kände jag mig en aning besvärad. Led med Ella, Led med alla stackars passagerare på planet som nog helst hade sluppit lyssna på en arg bebis... Men all eloge till den underbara personalen på planet. Jag fick stå med Ella längst bak i planet där personlan bruakr sitta, så släckte han ner där. Så tillslut lyckades jag få henne att somna. La henne då på mitten sättet ( det fick allt sur damen stå ut med) Sov sedan mellan ca 21.30 till 23.30 när vi landade. När planet landade vaknade Ella och höll sig sedan vaken hela vägen hem. Men somnade snällt när vi la henne i sängen vid halv två. Som tur var tog hon sig lite sovmorgon i morse och vaknade först vid kvart i nio. Som sagt vi har haft en underbar semester, men hur den än är så ligger det mycket i ordspråket " Borta bra, men hemma bäst "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar