tisdag 27 augusti 2013

Mardrömmar

I söndags fm var jag i en park här i närheten med barnen. Tillsammans med min mamma-grupp (Felix) och min syster. Jag och min syster hade tagit med oss lunch för att äta i parken. Ni som känner mig vet att jag är ganska, eller mycket rädd för getingar... Min syster är inte mycket bättre. Jag har ändå blivit lite bättre med att hantera in rädsla. För några år sedan sprang jag så fort jag såg en geting. Idag kan jag handskas med 1 geting, kanske 2, men sedan tycker jag att det börjar bli för mycket. Hursom helst vi packar upp vår lunch. Jag lägger upp makaroner och köttbullar itll barnen på varsin tallrik. Dröjer inte länge innan det första getingen visar sig. Jag försöker vara lugn och viftar bort en.
- Sitt stil, så gör den inget, säger jag pedagiskt till barnen.
Strax dyker getingen nr 2 upp, jag tycker fortfarande jag är ganska lugn, men när geting, 3, 4 och 5 kommer känns det inte helt trevligt längre. Om inte annat kan barnen av misstag råka få en geting i munnen. Getingarna satte sig på köttbullarna, och makaronerna. Barnen tyckte också det var obehagligt, så vi gav upp det hela. Jag hade en del mat kvar i kylväskan så vi fick äta på stående fot. Jag matade barnen med köttbullar och makaroner, direkt ur lådan, och då fick vi faktiskt vara i fred. Kanske berodde på att tallrikarna med mat stod kvar där vi suttit från början och där var det en hel del getingar. Kände lite smått panik, jag kunde ju inte gärna lämna maten kvar där. Måste på något sätt slänga den. Men det var full med getingar på och runt tallrikarna... Jag vet inte hur getingar funkar, men jag fick en uppfattning av att de plockade med sig mat, för emellanåt försvann de och då trodde jag nästan att de var borta, men strax var de tillbaka igen. Jag lyckades iallafall vid något av dessa tillfällen då de flygit iväg med lite mat att ta en tallrik i taget och kasta maten. Otroligt otrevliga djur de där. Jag försöker verkligen, jag vill itne överföra min rädsla på barnen, men när vi sitter och äter, och de äckliga djuren sätter sig i barnens mat, vad ska man göra?
    I natt kom Ella in till oss runt kl 3. Jag frågade om hon drömt något läskigt?
-Jag drömde om getingar. De var massa getingar i min säng. De kröp på min rygg...
Inte så svårt att lista ut var denna mardröm kom i från... 1-2 timmar senare kom även Felix. Behöver kanske inte säga att jag inte sov så jätte bra de sista timmarna?!

Fick ett mail från dagis. Från Felix avdelingen med kort på Felix och en kompis till honom. De jobbade hårt på att få Felix att få plats i docksängen....

Får hjälp av en kompis att bäda :)

Tillslut lyckas de, men inte ser det helt bekvämt ut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar