söndag 18 augusti 2013

Förhoppningsvis sista jobbhelgen på LÄNGE!

Den här helgen har jag jobbat. Förhoppningsvis sista helgen jag jobbar på länge. Jag har inga fler helger inbokade. Om två veckor börjar skolan. 10 veckors pluggande och sedan hoppas jag verkligen att jag ska få jobba på någon vårdcentral och då jobba måndag till fredag.
Förra veckan var första veckan på dagis för barnen på 5 eller 6 veckor. Har gått bra. Ella har bytt avdelningen till Stortroll. Den avdelningen är för alla 5-åringar, efter nästa sommar börjar vår lilla tjej skolan... I fredags när jag lämnade barnen hade jag tänkte att lämna Ella först för att om det är någon av barnen som skulle bli ledsen när jag lämnar så är det Felix. Men när vi går förbi hans avdelningen springer han dit och vill gå in. Jag lyfter in honom över grinden och han springer in i full fart utan att titta på mig. På golvet sitter två mammor som håller på att skola in sina barn:
-Wow tänk att det kan gå så där bra, sa en av mammorna.
Kände mig nästan lite stolt för några sekunder, innan Felix tvärvänder och springer ut till grinden och sträcker armarna efter mig.
-Bäja mig, mamma, säger han.
Jag tar upp honom ett litet tag och kramar om honom och säger att han ska få gå in och leka med sin kompisar. Han svara med en ljudligt "NEJ". Hela veckan har det gått så bra att lämna honom och nu bara tvärvänder det. Efter ett litet tag ger jag honom till en av pedagogerna på han avdelningen, varpå han börjar skrika.
-Hejdå Felix, säger jag
Följer med Ella in på hennes avdelningen. Hör Felix skrik ända in på hennes avdelningen... ända och ända, deras avdelningar ligger vägg i vägg så det kanske inte är så konstigt. Men det är tufft för mamma hjärtat att höra honom skrika så. Lämnar Ella utan problem. När jag kommer ut från Ella avdelning skriker Felix fortfarande. Jag står kvar i hallen ett tag, för de få gånger han skrikit så förrut så har det gått över relativt fort. Jag har knappt hunnit ut så har han lugnat sig... Men inte denna gång...Står kvar där ett tag. Pratar med en av han pedagoger och frågar om de tycker att jag ska gå in igen, eller om jag ska gå. Men de tycker inte att jag ska gå in igen. SÅ jag går hem med en klump i magen. Ringer till hans avdelningen ca 10 minuter senare. Då har han lugnat ner sig, och leker som om ingenting hade hänt. När Tomas hämtade på eftermiddagen fick han höra att allt hade gått bra. Själv jobbade jag kväll, så jag fick inte träffa barnen något mer den dagen...

I går jobbade jag mellan 7-15.45. Kunde gå vid 15-tiden, åkte hem och duschade och bytte om, och sedan packade vi in hela familjen i bilen och åkte till min morbror. Min ena kusin bor i Frankrike tillsammans med sin fru (nygifta, gifte sig i mars i år tror jag att det var) och deras dotter på 5 månader. Vi har inte träffats sedan i julas. Nu var de här i Sverige och hälsade på och hade då passat på att bjuda in släkt och vänner för lite mingel och middag. Min kusin har umgåtts en del med Tomas bror Mats. SÅ även Mats, Natalie och Ais var där. En trevlig och lyckad kväll. Roligt att träffa kusinerna och deras respektive och deras barn. Inte så ofta vi får till att ses allihop. Pratade om att försöka få ihop en släkt träff runt jul/ nyår. Hoppas verkligen att det blir av.

Idag har jag också jobbat mellan 7-15.45. Har vart hyfsat väder idag, Tomas gick ner till Nälsta Badet med barnen, tror att de stänger för säsongen idag. Passade på att bada en sista gång innan de stänger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar