söndag 4 augusti 2013

Helsingfors och lite bilder.

Ska lägga upp lite bilder från den senaste månade.
Detta är taget på skansen i början av juli. Vi var där tillsammans med min syster och Alma, och Camilla med hennes döttrar Jill och Liz. Var en lyckad dag.
Här grillas det för fullt, iallafall neligt Ella när hon såg denna bild

Här badar barnen i plaskdammen vid Nälsta badet. Ett ställe som vi besökt mycket under sommaren.

Påväg ut till Finnhamn för att möta upp morfar och morbror Mange vid mormor och morfars segelbåt.



I fredags åkte jag hemifrån strax före klockan 14 för att möta upp en barndomsvän inne i stan. Erica heter hon. Vi är uppväxta på samma gård, lekte en massa när vi var små. Hon är född i januari året efter mig, vi gick därför inte i samma klass. SÅ när vi började skolan lekte vi kanske lite mindre. I tonåren började vi umgås igen. Och har en hel del minnen tillsammans från den tiden. Strax efter att vi fyllt 20 flyttade hon till Göteborg tillsammans med en annan kompis och jag flyttade till Skövde för att läsa till sjuksköterska. Efter det har vi haft kontakt till och från via telefon och facebook. Allt efter att tiden har gått har vi hörts allt mer sällan. Sommaren 2011 var jag med familjen och hälsade på henne när hon var hos sin mamma och hälsade på med sin familj, men efter det har vi inte setts. Men i våras tog jag kontakt med henne via facebook. Vi pratade och bestämde att vi måste träffas. Bestämde att vi skulle åka på kryssning tillsammans. Den bokades in till första helgen i juli. Såg verkligen fram emot detta. Men när första helgen i juli väl kom låg jag nerbäddad i sängen med feber. Vi lyckades då boka om kryssningen till första helgen i augusti istället, och nu är vi där/ var vi där. SÅ i fredags var jag påväg in till stan för att möta upp henne vid slussen.
Här är vi precis ombordstigna på Vikinglines båt Gabriella. Varsitt glas mousserat vin köpte vi på båten för att fira att denna kryssningen äntligen blev av. Vi hade middag först kl 20 så vi hann sitta ute och prata ett tag innan vi gick till hytten för att börja göra oss i ordning.

Ordning gjorda i hytten innan vi begav hos till restaurangen för att äta middag. God mat, och mycket prat och skratt. Fin utsikt hade vi också.

Oxfile blev det till middag första dagen. Riktigt gott var det. Efter middagen blev det lite drinkar, massa snack och skratt, och även lite dans. Kom i säng strax efter kl 2. Hade ställt klockan på halv åtta för att hinna upp til frukost buffen och hinna göra oss i ordning innan vi skulle gå av i Helsingfors för en dag i Helsingfors. Tyvärr hade jag magknip större delena v tiden i Helsingfors, så det blev inte riktigt som jag hade hoppats. Men i slutet av dagen i Helsingfors kändes det mycket bättre. Unnade oss varsin glass vid hamnen i Helsingfors innan det var dax att gå på båten igen.
Kvällen i går blev lika lyckad som fredagskvällen. Vi har verkligen haft precis så roligt som jag hade hoppats och sett framemot. Känslorna när vi gick av båten var blandade. Jag längtade efter Ella, Felix och Tomas, samtidigt kändes det tråkigt att kryssningen som jag längtat efter så länge nu var slut. Men vi har sagt att vi ska göra om detta. Försöka göra det till en tradition att vi ses en gång per år med en övernattning, måste inte vara en kryssning. Bara att vi ser till att vi ses. Får inte gå så lång tid mellan att vi ses...
Tack Erica för en toppen helg. Hoppas att vi ses snart igen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar