måndag 2 september 2013

Kräftskiva

I lördags em packade vi in hela familjen i bilen och styrde söderut... Mot Skogås och Tomas bror som bor där. Kräftskiva var temat. Barnen fick korv och pommes, och efter att barnen var mätta och belåtna satte vi på en film till barnen och vi vuxna satte oss ner för att äta kräftor. Vi hade bestämt att vi skulle sova kvar hos dem, la barnen vid strax efter kl 21. Var inga problem alls att få barnen att somna. Jag och barnen sov tillsammans i ett rum, och Tomas sov på en soffa i Mats "hobby-rum"  fick en ur småbarnsföräldrar mått mätt en trevlig sovmorgon, barnen vaknade strax efter kl åtta :) Efter frukost, lite lek i parken utanför dem, lite lek inne, och lunch tog vi en skön höstpromenad. Felix somnade efter ett tag i vagnen. Gick ner mot vattnet där Ais och Ella fick mata fåglarna med bröd. Väl tillbaka hos Mats och Natalie tog vi det lite lugnt ett tag. Barnen lekte, Natalie och jag satt på balkongen med varsin kopp kaffe, och Tomas och Mats passade på att spela lite på datorn innan det var dax att börja grilla. Efter en god grillad middag med glass till efterrätt åkte vi hem. Var hemma strax efter halv nio.
Idag har Tomas jobbat och barnen har vart på dagis. Jag och Linda (som jag skriver magister med) kämpar vidare med vår magister. Hon har lyckats dra på sig en halsfluss stackarn så idag jobbade vi vidare med hjälp av Skype. Mycket smidigt :) på em hade jag bokat tid för att skriva på papper på mitt nya jobb. Har fått jobb på Tensta VC. Börjar jobba där den 13 november. Hoppas att jag då är klar med magistern och förhoppningsvis har klarat den sista tentan.... Ska bli skönt att lägga pluggandet bakom sig :)

God kväll på er alla :)

2 kommentarer:

  1. Blev det några fina bilder från när vi var nere vid vattnet? :)

    SvaraRadera
  2. Ska lägga över dem på datorn i morgon så lägger jag upp dem sen. :)

    SvaraRadera