onsdag 4 september 2013

Jobbig morgon

I går lämnade vi in vår magister för granskning inför sist handledningen. Efter det har vi två veckor på oss att göra klart det som inte är klart, och fila till det sista. Den 20 september ska ett färdigt arbete lämnas in. Nästa steg är att vi ska läsa någon annans arbete. Den 26 och/eller 27 september ska vi försvara vårt arbete, samt komma med förslag till förändringar och frågor till det arbetet vi läst. Sedan har vi en vecka på oss att ändra på det vi behöver ändra på. Den 4 oktober (Ellas födelsedag) ska arbetet lämnas in för bedömning... Hoppas att det blir godkänt då. Skulle vara så skönt att kunna lägga detta bakom sig.

Igår fick Ella ta med sig en kompis hem från dagis. Det fungerade bra. Lite protester mellanåt från Ellas sida när hon inte ville att Felix skulle vara med dem och leka. Men i det stora hela gick det bra.

De senaste dagarna har Ella vart riktigt jobbig på morgonen. Hon vill inte gå upp när jag väcker henne vid halv åtta, hon vill inte ha de kläderna jag tar fram åt henne, inte ens trosor och strumpro kan hon bara acceptera de som jag tar fram. Det skriks när jag ska borsta håret på henne. Är ärligt talat riktigt sugen på att klippa håret kort på henne. I morse när jag borstade håret på henne skriker hon:
-Jag dör....
-Man dör inte av att borsta håret, säger jag.
-Jo om huvudet trillar av, då dör man, säger hon
-Huvudet trillar väl inte av för att man borstar håret?!!!, säger jag
-Jo, det känns så, säger hon...
På kvällarna är det oftast att hon ska städa undan i sitt rum som det bråkas om. Är detta början på 6-års trotset, eller kommer det bli ännu värre???!

Lite bilder från söndagens promenad i Skogås...
När vi kom fram var det inga fåglar där.....

Men efter ett tag kom det flera hungriga fåglar.

Om man tittar noga ser man att Ella har tappat två tänder :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar