tisdag 10 september 2013

Handledning m.m.

I torsdag hade vi sista handledningen för magisteruppsatsen. Det gick bra, nu är det att få ner det sista och finslipa så allt låter bra. Just nu håller vi på och jobbar för fullt med diskussionen. Men hoppar även tillbaka och skriver i bakgrunden när vi kommer på något som passar in där. Ska bli så skönt när magister-uppsatsen är färdig.

I helgen har Tomas jobbat. I lördags började Ellas dans. Mormor och morfar kom med också. Morfar väntade utanför med Felix, jag och mormor stannade och tittade på. Gick riktigt bra. Jämför jag med förra hösten när Ella gick på knatteskutt var det en stor skillnad. Då ville Ella knappt vara med om inte jag också var med. Inga sådana problem nu. Hon gjorde som "läraren " sa. Tittade några gånger åt mitt och mormors håll, men inte var det särskilt många gånger. 13 lördagar framöver är det dans för Ella. Efter dansen tog vi en promenad till en park. Ella skulle få leka, och Felix behövde få sova i vagnen. Var inga större problem att få honom att somna :). Ella hann leka ett tag i lekparken innan vi gick mot bussen. Ella och Felix skulle följa med hem till mormor och morfar och sova kvar där. Jag vinkade hejdå till dem vid bussen och gick sedan hem och hann vila lite innan jag gjorde mig ordning för en tjej kväll med mammorna från mamma-gruppen som jag lärde känna när Ella var bebis.
Blev en trevlig kväll hemma hos Linda (samma tjej som jag skriver magistern med, vi känner varandra sedan mammagruppen ;) ) med mycket prat, skratt, och även en del vin :) Jag var hemma vid halv två, sent för en småbarns mamma ;)

På söndagen mötte jag upp mormor med barnen i en lekpark. Lite lek och lunch innan jag begav mig tillbaka med barnen. Felix somnade så fort jag la honom i vagnen :) Tog bussen till Vällingby, och edan eskort promenad hem till en av mammorna från mamma gruppen med Felix. Skulle på en Meandi party. Det är ett klädesföretag som säljer barn-kläder, och även en del vuxen-kläder. Finns inga butiker utan antingen köper man kläder på sådan hem-partyn, eller också via nätet. Jag hade inte tänk köpa något. Men det blev ändå varsin tröja till barnen, och ett par byxor till Ella. Dessutom ett par jeans och en tröja till mig. Tänkte det kunde få bli en födelsedags present till mig själv.
Planen var att vi skulle åka hem och äta middag efteråt. Men klockan han bli en bit över fem innan vi kom därifrån, så för att slippa två hungriga och griniga barn så blev det middag på McDonalds. Hann med lite lek i den lilla parken i centrum innan vi tog bussen hemåt.

I går var dagis stängt. Som tur var var Tomas ledig i går så han tog hand om barnen. Jag behöver all tid till att putsa på magistern just nu.

Nu ska jag iväg på ett BodyPump pass första träningspasset på drygt 1 1/2 vecka. Har haft ont i halsen senaste tiden. Men nu tror jag att det ska vara borta.

Avslutar med att tacka mina svärföräldrar för födelsedags-kortet(eller vad man kallar det ;) ) som kom med posten igår :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar