söndag 7 april 2013

Lekparken

I fredags var Ella hemma från dagis. Jag hade bokat en läkartid för henne angående hennes mage. Lämnade Felix på dagis, och sedan hade vi lite tid hemma Ella och jag innan vi tog bussen, och sedan tunnelbanan in till stan. Träffade samma läkare som för drygt 2 år sedan när vi var där. Han lyssnade och kände på Ellas mage. Han trodde precis som jag och Tomas att det ffa är psykiskt, hon han låst sig med detta att bajsa. Helst vill hon göra det hemma, hos mormor och morfar går också bra, några enstaka gånger har hon även lyckats på dagis. Vi ska fortsätta med movicol, detta problem är är inte helt ovanligt. Om vi inte tycker att vi får någon ordning på det, kan vi vända oss till BUP (barn och ungdoms psyk) för att få verktyg för hur vi kan hjälpa henne. Fortsättning följer....

Tomas har jobbat den här helgen. I lördags var jag och barnen iväg till en lekpark på fm, åt lunch uppe i centrum, innan vi begav oss hem för att Felix skulle få sova. Idag hade Tomas fripass, även idag blev det parkhäng (men en annan park än igår), lunch åt vi i parken, sedan hem för att Felix skulle få sova. Medans Felix sov passade jag på att plugga. Har en inlämningsuppgift i den valbara kursen(beroende och missbruk) som ska vara inlämnad på onsdag. Längtar till sommaren när jag slipper ha en massa skolarbete hängande över mig. I morgon hoppas jag hinna klart med uppgiften som ska vara klar på onsdag. Ska sitta med Linda (min D-uppsats kompis :)) på tisdag och jobba med D-uppsatsen.

Hoppas ni alla haft en trevlig helg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar