onsdag 17 april 2013

Grilla korv

Igår var jag iväg till biblioteket på KI tillsammans med Linda som jag skriver magister uppsatsen med. Satt hela dagen och letade vetenskapliga artiklar. Var inte många vi hittade som passade till vårt arbete. Sedan till dagis för at thämta barnen. FIck veta att Ella hade bajsat på dagis. Glada nyheter :)

Idag började jag dagen med lite sovmorgon. Jag vaknade halv åtta, och då sov resten av familjen fortfarande :) Felix vaknade vid kvart i åtta, tog då in honom till vår säng ett tag, och låg och myste. Vid åtta gick vi in till Ella och väckte henne. Efter en trevlig frukost hemma tillsammans hela familjen lämnade Tomas barnen på dagis. Jag har sedan fortsatt mitt letande efter vetenskapliga artiklar hemifrån idag. Hittade några stycken, ska fortsätta leta i morgon. Efter att jag hämtat barnen på dagis idag gick vi till parken här på gården där vi bor. Efter ett tag kom en granne vars som går på samma avdelning som Ella. Hon föreslog att vi skulle grilla korv. Lät mysigt, så det nappade vi på. Hon skulle först åka upp till centrum och handla lite, så då gick jag in med barnen. Tomas ville inte följa med ut och grilla korv. Felix fick stanna inne med pappa, så gick Ella och jag ut för att grilla korv. Det har vart fint väder idag, med strålande sol, skulle gissa på att termometern visat på drygt 10 grader. Enda nackdelen var att det blåste ganska ordentligt. Plast tallrikarna och glasen som vi hade med oss flög iväg flera gånger. Tog ett bra tag att få fyr på grillen. Vid ett tillfälle stod jag och N ( grannen) vid grillen och pratade, och Ella satt vi bordet och väntade. Plötsligt börjar Ella gråta, hon var helt förstörd över att allting flög iväg. Jag lyckades inte riktigt lugna ner henne ens med en korv med bröd, hon åt drygt 3/4 av korven sedan snyftade hon fram att hon var mätt och att hon ville gå in. Blev inte riktigt som vi hade tänkt oss, men men de var trevligt så länge det varade. Jag fick gå in med Ella, och så var den grill kvällen över :) Bättre lycka nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar