söndag 21 april 2013

Häst och vagn

Idag blev det en utflykt till Görvelns slott tillsammans med mina syskon och min systerdotter. Vi kom dit strax efter halv elva. Vi började med att titta på fåren och deras lamm, och det roade barnen länge. Jag tänkte passa på att åka häst och vagn med Ella, de skulle då åka på en längre tur som skulle ta ca 1/2 timme. Tanken var att Felix skulle vara kvar med Lina och Mange. Men han blev jätte ledsen när jag skulle åka, tror inte att jag skulle kunna hålla honom nöjd i vagnen i en 1/2 timme så jag bestämde att vi skulle åka sedan när de åkte en kortare bit. Då blev det lunch istället. Varm korv med bröd. Gick hem hos barnen, men även hos oss vuxna. Alma (barnens kusin) var lite skeptiskt till att börja med. Men när Felix matade henne gick det bättre :) Såg riktigt sött ut.

Efter lunchen hann barnen leka ett tag innan häst och vagn kom tillbaka. Men det gick inte bättre denna gång, Felix blev jätte ledsen när jag och Ella gick iväg. Eftersom denna tripp skulle vara kortare än den förra så tänkte jag chansa och ta med båda barnen... Det gick hur bra som helst. Felix satt helt lugnt och titta omkring. När hästen ökade farten litegrann sken han upp och skrattade gott. Ella tyckte också det var kul. Vi fick åka ungefär 10 minuter. Var två nöjda och glada barn som gick av vagnen sedan.

Efter det började vi gå tillbaka till bilen. Klockan var ändå strax efter 13, och Felix behövde sova. VI hann inte åka så långt innan han sov. Var sedan inga problem att flytta över honom till hans säng när vi kom hem. Även Ella och jag vilade lite när vi kom hem. Vi sov inte, men vi satt och soffan och vilade.

Nu har jag precis börjat med middagen, köttbullar och makaroner blir det. Barnen leker tillsammans i Felix rum, de hade stängt dörren dit in. Jag smög in där för ett tag sedan, och de lekte var och en för sig, Ella med sina doktor, och Felix med några klossar. Tog ett tag, men sen såg Ella mig och log. Jag frågade om de ville ha stängt och det ville de tydligen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar