tisdag 23 april 2013

Cykel-olycka

Helgen var lyckad, vi hann med en hel del roligt jag och barnen. Tänkte lägga upp lite bilder från i Söndags, men ska skriva några rader först... I söndags kväll medan vi väntade på att Tomas skulle komma hem fick barnen bada, och sedan satt vi och möss ett tag i soffan. Felix la jag vid halv åtta, och han somnade snabbt. Hade tänkt Ella skulle få vara uppe till Tomas kom. Strax före kl 20 ringer min telefon, det är Tomas ;
-Hej, jag är påväg hem, men jag har ramlat med cykel så jag leder den nu, så det dröjer ett tag innan jag kommer hem.
Jag frågade om han hade gjort sig illa, men han kunde inte riktigt svara på det. Han hade lite ont i axeln.
-Det stannade en bil när jag ramlat, och enligt kvinnan i den bilen så hade jag slagit i huvudet, men det tror jag inte att jag gjorde.
När Tomas fyllde år fick han pengar av mina föräldrar att köpa något han ville ha, men inte något data-spel, utan något som han kan ha nytta av. Efter mycket om och men blev det en cykelhjälm. Den hade han som tur var på sig när han cyklade i söndags...
Ella fick gå och lägga sig. Jag visste ju inte hur lång tid det skulle ta innan Tomas kom hem. Runt halv nio kom han hem. Han hade ordentligt ont i axeln, och fick inte av sig jackan. Efter mycket krångel lyckades vi tillsammans få av honom jackan men tröjan fick vi inte av. Utifrån hur ont han hade tyckte jag att han skulle åka in till akuten. Men köra bil kunde han inte, och jag kunde inte köra honom heller med tanke på att barnen låg och sov. Fick tag på min bror som kunde hjälpa till att köra in honom (TACK SÅ JÄTTE-MYCKET FÖR HJÄLPEN MAGNUS!!!) Väl på akuten så var det självklart väntetid. Han vart kvar på akuten hela natten. Var hemma vid 8-tiden på morgonen, med höger arm i en mitella, och en sjukskrivning fram till 18 juni på grund av en fraktur på nyckelbenet. Ont har han stackarna han tar Citodon och Ipren regelbundet för att hålla smärtan någorlunda nere. Han kan inte bära, så barnen f.f.a Felix får jag ta hand om själv. Det som är svårt för honom med Felix är blöjbyten och att lägga honom i sängen och att ta upp honom ur sängen. Igår jobbade jag kväll. Så då kom mina föräldrar över hit och hjälpte Tomas med barnen ( TACK MAMMA OCH PAPPA FÖR HJÄLPEN :) ) Pratade med Tomas på kvällen, fick veta att Ella låg i soffan och sov, inte lika henne när hon är frisk... När jag kom hem från jobbet vaknade Ella till och var lite ledsen. Kände på henne, riktigt varm var hon:
- Vill sova med dig i din säng mamma.
Vilket hon fick, men hon fortsatte att vara ledsen, jag lyckades få upp henne för att kissa, men hon var fortfarande ledsen. Efter mycket om och men fick jag i en alvedon, och efter ett tag lugnade hon sig... 
Idag sitter jag hemma och ska skriva på D-uppsatsen, men i morgon måste jag till skolan, får verkligen hoppas att Felix håller sig frisk. Ella klarar Tomas av att ta hand om, Felix blir svårare... Samma sak på torsdag. Håller tummarna för att Felix ska klara sig... På lördag jobbar jag kväll igen. Ev skulle Mats komma över då och hjälpa Tomas, annars får vi försöka lösa det på något annat sätt... Nu hinner jag inte skriva mer just nu. Ska avsluta med lite bilder från i Söndags:

Ella klappar, och Alma tänkte nog mata fåren lite :)

Felix tyckte det behövdes städas lite inne hos fåren

Klappa fåren

Felix tyckte nog att Alma åt lite dåligt " Här kusin ska du få smaka, det är gott med korv"

Det var roligt att mata, och att matas :)

Allihop uppe på stenarna, där var det riktigt roligt att vara
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar