lördag 28 november 2009

Skrämde mig...

Ella skrämde mig ordentligt nu på morgonen. Hon vaknade vid halv åtta. Jag gick upp och tog hand om henne idag, för Tomas tog henne igår. Hon fick leka lite innan vi skull äta frukost. Hon hittade då en päron bit som fanns kvar på bordet från igår. Jag läta henne ta den, hon bet av en bit. Jag lyfta upp henne och tog med henne till köket. Satte henne i hennes stol så hon kunde knapra klart på pärpnet medans jag gjorde ordning hennes gröt. Plötsligt börjar hon hosta och skrika, jag tar snabb upp henne ur stolen. Mellan hostningarna och skriken så rinner det lite dregel ur munnen på henne, och honblir röd i ansiktet. Jag vänder henn eupp och ner och dunkar henne lite försiktigt i ryggen. Men hon fortsätter att hosta. Jag känner hur panken kommer krypande. Snälla hon måste få bort det som sitter i halsen så att hon kan andas ordentligt. Men hon fortsätter att hosta och skrika. Hon skriker inte hela tiden , utan mellan hostningarna. Väder henne upp och ner igen och dunkar försiktigt i ryggen och då släpper det, ur henne lilla mun flyger en liten päron bit. Usch vad rädd jag blev...

Igår kväll var min syter över här och en barndomsvän till mig. Jag har inte träffat den här barndomsvännen sen jag var på henne bröllop förra sommaren. Även fast vi träffas så sällan, så har vi alltid roligt när vi träffas. Hoppas det inte dröjer 1 1/2 år tills vi ses nästa gång.

I kväll ska vi över till mina föräldrar. Ska fira min lille bror som fyllde 21 år i veckan.

Vet inte om jag nämnt det tidigare, men Ella har börjat resa på sig, utan att hålla i sig i något. sedan står hon några sek innan hon trillar. Häromdagen hann hon ta 1 1/2 steg också innan hon trillade.

1 kommentar:

  1. Usch vad läskigt!!! Skrik och hosta är bättre än en tyst bebbe med något fast i luftvägarna..men jag kände paniken i mig när jag läste om er händelse. Skönt att allt gick bra!!!! Bra jobbat med första hjälpen insatsen!
    Hihih...kul att höra att hon är i start groparna. snart springer våra små söta tjejer ifrån oss... kramis

    SvaraRadera