lördag 26 september 2009

Regnet det bara öser ner...

Fick ett meddelande på telefonsvararen avmin mormor idag " Hej Malin, tänkte att eftersom vädret är så fint så kanske nu vill ta en promenad här och sedan äta lite lunch med mig, du kan väl höra av dig om det passar. " Hm förmodligen har ni både varmare och finare väder än oss här i Spanien idag. För idag är det mulet och regnar här. Tomas, Ella, farfar o jag tog en promenad på efter att Ella fått lunch. Hon somnade ganska snabbt :=) Blev en promenad till Palomaparken. Ella missade alla djuren som finns där. Men vi ska säkert komma dit någon dag när hon är vaken. När vi var vid parken började det regna, så då begav vi oss hemåt. Hann bli ganska blöta innan vi kom hem. Tyvärr vaknade Ella vid halv två. DÅ hade hon sovit lite mer än 1 timme. Egentligen alldeles för lite för henne. Försökte få henne att somna om. Men det gick inte allls, hon bara skrek. Varför kan hon inte bara förstå att hon är trött och stänga ögonen igen och somna... Får se hur eftermiddagen blir nu. Om Ella kommer att vara grinig hela em, kvällen... Har vi tur så somnar hon iallafall snällt i kväll... Vi ska nämligen äta kräftor ikväll. Vore faktiskt skönt om hon sov då....

Igår kväll var Tomas och jag ute och tog några glas vin med en barndoms kompis till Tomas. Var trevligt. Farmor o farfar fick natta Ella. Det hade gått bra. Hon somnade lite senare än vanligt... Vid strax före kl 21. Men sov sedan hela natten till strax efter halv åtta. Nu ska jag ta och leka lite med min dotter så ska Tomas få gå och vila ett tag, och sedan är det min tur att vila lite :=)

1 kommentar:

  1. Hej!! Vi har fint höstväder men jag skulle gärna byta med er iaf. Vi saknar er!!! KRAM

    SvaraRadera