fredag 4 september 2009

Grattis hjärtat på 11 månaders dagen...

Idag blir Ella 11 månader. Det började hon emd att fira genom att sova hela natten... fast enligt Tomas så vaknade hon till vid kl 1 och skrek lite. Men hon slutade skrika innan Tomas hann gå upp ur sängen... Måste ju tro på Tomas när han säger det, men jag brukar alltid vakna när hon skriker... Trodde jag iallafall, och jag hörde då inte henne i natt :=) Så inatt har jag för första gången på flera nätter sovit en hel natt. Hon somnade även snällt i går kväll kan ju hoppas att det ska fortsätta så här ett tag nu. Idag har hon sovit 2 ggr på dagen. Dels mellan halv elva och tolv, och sedan mellan halv fyra och halv fem. Hoppas att hon trots det lyckas somna snällt i kväll. Om inte så får vi kanske gå tillbaka till att sova 1 ggr / dag.

Just nu badar Ella och Tomas i badkaret. När de har badat klart ska Ella få välling och sedan hoppas vi att hon ska somna snällt i sin säng. Så att vi inte behöver hålla på i flera timmar för att försöka få henne att somna...

I morgon ska vi på kräftskvia hos min syster o hennes sambo... Ska bli trevligt. Nu ropar Tomas att de har badat klart.. Ska gå dit och hjälpa dem. Hej så länge, och håll tummarn för att vi får en lugn kväll och natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar