tisdag 26 augusti 2014

VaB.....

I helgen var vi hos en kompis till mig på kräftskiva. De bor på Blidö. Jag fullkomligt älskar den ön. Tillbringade mina sommarlov som barn där. Många minnen som gör sig påminda när vi körde på färjan. Felix var lite snorig och hostig redan när vi åkte dit. Men så är det att ha barn på dagis. Men på lör kvällen kändes han lite varm, och på söndagen hade han helt säkert feber. 2 dagar hann han gå på dagis efter sommarlovet innan det var dax för VAB. Fast Vab.a behöver jag inte göra ännu. I måndags var jag föräldraledig för inskolning av Ella. Idag och i morgon har jag flex. Planen var att jag skulle få lite tid själv innan jag börjar jobba igen. Men så blev det inte. Är han fortfarande dålig på tors så hoppas jag att Tomas kan VaB.a. I natt har han sovit ganska dåligt. vaknat 2-3 ggr och vart otröstligt i 5-10 minuter, samtidigt som han hostar och piper i andningen. Låter jobbigt. Han vägrade dricka, tillslut fick jag i honom en isglass och då lugnade han sig, då lyckades jag till och med få i honom hans astma medicin. Efter det blev det lite bättre, men fortfarande pipig andning. När han la sig ner i sängen bredvid mig låg han och huttrade, sa att han frös.... febern påväg upp igen. I dag har jag bokat en tid hos läkaren. Inte för att jag vill ha ab, utan snarare för att jag vill att de ska lyssna på hans lungor, kanske ge honom inhalation. Jag inbillar mig att de får i sig mer av inhalationerna i de apparater de använder på vårdcentralen än av den vi har hemma. Klockan 11 ska vi vara hos läkaren.

Men tillbaka till kräftskivan i helgen, så var det super lyckad. Jag och Annika (min vän som vi var på kräftskiva hos) vi lärde känna varandra när vi konfirmerade oss. Kom fram till att vi känt varandra i 21 år.... Vi har inte träffats regelbundet och ibland har det gått något år utan att vi setts. Men när vi väl ses så är det som att det inte alls är länge sen vi såga. Hon och hennes man har 3 barn; En flicka som fyller 8 år i vinter, en flicka som är 4 år och en pojke som är 2 år. Ella leker jätte bra med båda flickorna. Felix och deras pojke leker väl bra till och från, men sedan blir det en del bråk om samma leksaker, blir nog bättre om något år, när de är lite större. Vi sov kvar där lördag till söndag, så vi hann umgås en del även på söndagen. Vi var hemma vid 18-tiden.

I går lämnade jag Ella i skolan vid 9-tiden. Hämtade henne vid 12.30, efter lunch. Då ville hon vara kvar och leka ett tag ute på gården. Felix sov då i vagnen så vi stannade kvar där ett tag så Ella fick leka. På kvällen kom en granne över min sin son. Trevligt avslut på dagen. Hade planerat en promenad med en kompis efter att barnen gått och lagt sig, men det regnade på kvällen, så det blev en kväll i soffan istället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar