onsdag 20 augusti 2014

Upprop....



Ella alldeles nyfödd. Tror hon är endast några timmar gammal på dessa bilder... 

Ella 1 år.

Ella 2 år, i Spanien hos farmor och farfar.
Idag börjar denna lilla tjej skolan... Vad tog tiden vägen? Förvisso börjar hon inte första klass, utan förskole-klass, 0.an eller vad det nu kallas. När jag var 6 år gick jag fortfarande kvar på daigs. Vi hade någon fm i veckan, eller om det var varje dag det minns jag inte, men då vi 6-åringar som var störst på dagis, fick gå iväg och träffa barnen som gick på lekis och ha lite aktiviteter tillsammans med dem. Exakt vad vi gjorde minns jag inte, inte heller skillnaden på dagis och lekis, minns bara tt det hette så. Men gissar att vi fick göra ungefär samma saker som Ella nu kommer att göra i skolan. Men hursomhelst... Idag räknas förskole-klass, 0.an eller vad vi nu ska kalla det till skolan. Vår lilla tjej börjar skolan. Dagis-tiden är över för henne nu. Klockan 9 i morse var det samling på skolgården. Barnen bjöds på glass medan rektorn hälsade alla tillbaka. Alla 6-åringar (som vågade) fick ställa sig längst fram nedanför den lilla scenen och dansa till en låt " den lilla delfinen" eller vad den hette. Jag kände mig hur stolt som helst när Ella faktiskt vågade sig fram, hon stod tillsammans med en pojke som hon gått på dagis tillsammans med sedan hon var 2 1/2 år. Var inte långt ifrån att en liten tår rann ner för min kind när jag såg Ella stå där, hon såg verkligen ut som hon tyckte det var roligt. Efter det gick vi tillsammans till deras klassrum där det var upprop. Ca 1 timme tog allting. Sedan var det slut för idag. I morgon ska hon vara i skolan på em, och på fre på fm. Vi gick hem och hämtade Felix och sedan gick vi till dagis så han skulle få träffa sina kompisar och nya fröknar. Felix flyttar från småbarns avdelningen nu. Jag hade med mig presenterna till alla pedagogerna som arbetat på Ella och Felix avdelningar. Var uppskattat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar