fredag 8 augusti 2014

Borta bra men hemma bäst.

Börjar med lite bilder från när Ella och jag var på Gröna Lund.
Ella gillade alla nallar som gick om kring och gav de gärna en kram.

Maria, Albin och Ella


Ella vann på Lotteri :)

Ella och jag i nyckelpigetåget. 



I onsdags packade vi in hela familjen i bilen och styrde söder ut. Målet var Skövde. Min gamla student stad. Var där jag läste till sjuksköterska. En kompis till mig träffade sin nuvarande sambo i min korridor som jag bodde i. En annan kompis träffade sin nuvarande man när hon var ute i Skövde tillsammans med tjejen som träffat en kille i min korridor... Så de har mig och takca för det :) Skämt å sido. Bilresan dit gick relativt bra. Ella och Felix sov inte hela resan, men en del av den. Vi hade bokat hotellrum en natt uppe på Billingen i Skövde. Min vän som träffade sin nuvarande man i Skövde bor numera i Skövde. Vi var över hos dem på middag på onsdag kväll. En trevlig kväll med mycket prat och skratt. De har en dotter som är jämngammal med Ella. Ella och deras dotter lekte riktigt bra tillsammans. Det blev lite senare än planerat, var tillbaka på hotellrummet vid 23-tiden och barnen somnade först vid halv tolv tiden. Torsdagen var det dax för resans egentliga mål. Ett besök på Skara Sommarland. Familjen vi träffade på onsdagen följde med, samt min syster med familj. Många olika karuseller blev det, och även en hel del bad i äventyrs badet. Vi blev kvar tills de stängde. Tillsammans med min syster och hennes familj hade vi bokat varsitt rum på ett hotell i Örebro. Även denna kväll blev lite senare än planerat. Var framme i Örebro strax före halv tio. Blev sen middag på hotellet innan vi gick och la oss vid halv tolv tiden.
Efter en god frukost på hotellet sa vi hejdå till min syster med familj. Vi hade olika önskemål för dagen. Vi hade tänkt stanna och bada någonstans på vägen. Men det blev inte så. Då barnen somnade efter ungefär halva resan så bestämde vi oss för att fortsätta hem. Nu är vi hemma. Nöjda med vår korta resa. Borta bra med hemma bäst. Nu är det dax för en hemlagad middag. Trevlig helg på er :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar