lördag 2 augusti 2014

Nyvakna....

I går kväll satt jag ute på balkongen och skrev, medan solen gick ner. Det märks att vi är inne i augusti nu. Mörkret lägger sig tidigare och tidigare. I går var det mörkt strax före kl 22. Jag gick och la mig strax före kl tolv. Somnade snabbt sov gott hela natten. Registrerade att Ella kom in någongång under natten, men jag vaknade inte. Vid tjugo över sju kom Felix in till vår säng.... Med torra kalsonger. Tror nog vi kan säga att vår lille kille är blöjor i nu. Efter ett tag gick han till toaletten och kissade. Vi låg sedan och myste i sängen ett tag alla tre. Efter ett litet tag går Felix i väg. Dröjer inte länge innan han ropar;
- Mamma, de kom bajskorvar i toaletten....
Stoltheten som sprids i hela kroppen är nog svår att förstå om man inte själv har eller har haft småbarn. Jag känner fortfarande lite oro över att det ska bli som för Ella som vägrade bajsa och fick problem med förstoppning länge. Men jag har för mig att det började tidigare för Ella med förstoppning. Felix har än så länge inte visat några sådana problem....
I dag ska barnen och jag över till en kompis för lek och bad. Ikväll ska jag ut med en kompis, så då får barnen och Tomas en kväll själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar