fredag 30 maj 2014

Båtutflykt.

Igår började jag dagen med en löpar runda. Måste springa på morgonen, för framåt lunch blir det för varmt. Inger, Björn, Tomas och barnen gick iväg till en lekpark på fm. Jag mötte sedan upp dem för lunch. Efter lunchen hade vi bestämt att göra den där båtutflykter som vi pratat om i några dagar. Inger och Björn gick hem och vi gick ner mot hamnen. Såg på havet att det blåste en del, men såg ut att blåsa minde än häromdagen iallafall. Väl framme vid platsen där båten skulle gå ifrån så var det drygt 40 min kvar tills båten skulle gå. Efter att ha väntat i en dryg 1/2 timme då vi gått runt lite i hamnen fick vi tillslut gå på båten. Reklamen för båtturen var "swining, fishing, looking for dolphins" Lät mysigt. Badkläder struntade vi i. Kändes inte helt bekvämt att låte barnen bada på djupt vatten med flytvästar. Men att fiska och kanske få se någon delfin lät ändå lockande. Väl ute från hamnen insåg vi att det nog blåste rätt ordentligt i allafall. Oroade mig för att barnen skulle må illa. Ella tyckte vara det var kul men gungandet. Men Felix satt i min famn och la huvudet mot min axel och satt och höll krampaktigt i sin keps. Efter ca 10 min säger Tomas att han har somnat. Då mådde han nog inte illa iallafall. Båtturen tog en timme. En timme av kraftigt gungande. Att fiska var det inte tal om. Några delfiner såg vi inte heller. Någon direkt guidning var det inte heller. De körde helt enkelt en 1/2 timme och ena hålet, och sedan 1/2 timme tillbaka. Den enda av oss som inte var helt missnöjd var Ella som tyckte gungandet var roligt. Men saknade att få se delfiner..
- Vi såg inga delfiner... De har ljugit, vi skulle ju få se delfiner...
När vi gick av båten vaknade Felix till. Han såg riktigt förvånad ut när han vaknade. Men han vaknade på gott humör...

Idag på fm var jag och Felix ner till stranden. Inger, Björn, Ella och Tomas gick till marknaden istället. Ella fick en klänning med huvudpersonerna från filmen Frost. I em ska Tomas, Ella och jag gå på Tivoli. Felix stannar hemma med farmor och farfar. Idag öppnar Tivolit kl 16, enl deras hemsida. Hoppas att det stämmer denna gång....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar