söndag 1 juni 2014

Borta bra med hemma bäst.

Vi har haft 10 kanon dagar hos barnens farmor och farfar. Fullt upp på dagarna, och mysiga kvällar med gott vin och trevlig sällskap. Tack så jätte mycket för dessa dagar Inger och Björn. Har vart super trevligt, och Ella säger att hon vill bo i Spanien...

I fredags var Tomas, Ella och jag på Tivolit. Det var trevligt att komma iväg och göra något bara med Ella. Men det var väldigt varmt den em/kvällen. Så det var stundtals ganska jobbigt att gå runt där på Tivolit. Den mest uppskattade attraktionen av oss alla tre var "flotten". Vet inte vad det heter, men man sitter som i en stock / båt. Vitsen med de är att man blir rätt ordentligt blöt när "båten" åker ner för kraftiga nerförsbackar... Strunt samma, det var skönt att bli lite avsvalkad i allafall. Ella och jag åkte den flera gången. Tomas kom nog bara med två gånger.

I går blev det promenad, med matning av djuren i parken, och sedan lunch nere vid stranden. På em var Tomas och jag iväg och handlade lite diverse som vi skulle ha med oss hem. Barnen stannade då hos farmor och farfar och badade. När barnen väl var lagda på kvällen satt vi uppe och pratade. Trevligt avslut på en trevlig semester.

Hemresan idag gick relativt bra. Två trötta föräldrar och två barn med en massa överskotts energi, som ena stunden leker bra bredvid varandra, för att i nästa retas och tjuvnypas... Men nu är vi iallafall hemma. VI har haft en toppen semester. Men hur det än är... Borta bra, men hemma bäst. Nu ska jag sätta mig i soffan med en stor kopp The innan jag ska gå och lägga mig. I morgon är det arbete som gäller... Tur det är en kort vecka. På fredag är det Sveriges nationaldag, och ledigt från jobbet :)
Ska lägga upp lite bilder från Spanien någon dag i veckan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar