lördag 21 juni 2014

Midsommarafton.

I går var det midsommarafton. Något vidare väder var det inte, solen visade sig imellanåt, några droppar regn fick vi också, och en del blåst. Men vi hade iallafall trevligt sällskap :) Vi år lunch och dansade runt midsommarstången tillsammans med mina föräldrar, Lina, Bobo, Alma och Mange. Lina och jag gick dit tillsammans med barnen. Tomas och Bobo tog bilen, ifall det skulle bli regn så kunde barnen åka bil hem, och vi slapp släppa på all packning (mat, filtar m.m). Väl vid midsommarfirande mötte vi uppe mamma och pappa där. Hade knytis med sill, matjesillstårta, västerbottenpaj, potatissallad, rostbiff, och självklart jordgubbar. Var egentligen inte så skönt att sitta där. Tror att termometern visade 13-14 grader, men är det midsommar så är det. Vi kom dit runt 13-tiden. Jag trodde nästan att Felix skulle somna i vagnen påväg  dit, men det gjorde han inte. Men han tyckte det var så pass kallt så han ville inte komma upp ur vagnen, och efter ett tag sov han. Mamma hade vantar på sig när hon kom dit. Jag skrattade gott åt detta, var ju ändå midsommarafton. Men innan lunchen var slut var det jag som satt med hennes vantar. Vi hann med lite dans runt midsommarstången också innan vi gav upp.
Midsommarlunch

Ella i midsommarkransen som mormor hade gjort. 


















Efter det gick vi hem till Lina och Bobo igen. På kvällen kom Mats, Natalie, Ais och Nero (deras hund) dit också. Middag blev tradionsenligt.......Grillning, vi satt ute och åt middag.... För det "ska" man göra på midsommar. Det regnade ju iallafall inte, även fast det inte var särskilt varmt. Men efter maten gick vi faktiskt in. Var en trevlig kväll. I bilen på väg hem visade termometern i bilen på 6 grader. Nästa gång vi träffar Mats och Natalie så gissar jag att deras lilla bebis är född. Är beräknad till veckan som kommer, så närsom nu kan Ella och Felix andra kusin födas :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar