måndag 9 juni 2014

Fortsatt feber.

Vi har haft en ganska jobbig natt med Felix. Han vaknade någon gång efter kl tolv och vad ledsen. Tomas gick in till honom och försökte trösta honom, men det gick inge vidare. Tillslut tog han in Felix till oss, och då lugnade han sig. Han tog sin "Spöket-laban-kudde" och la den på mig, och sedan la han sig själv på mig. Han var så varm, gav honom Alvedon, och satte på någon barn film till honom på tv... Vad gör man inte för att få sova. Han har sedan legat och vridit och vänt sig. Så vi har nog sovit sisådär alla tre, (Tomas, jag och Felix). Strax före kl 06 blev jag väckt av att Felix låg och skrek. När jag vaknade till och frågade vad det var svarade han
- Aj min mage...
Det mantrat körde han ett tag sedan. VI prövade med välling, men det ville han inte ha. Jag var tvungen att gå och duscha för att hinna till jobbet och när jag kom ut från duschen hade han lugnat ner sig. Han låg då i min säng och tittade på tv. Men självklart väckte han Ella när han skrek som värst. Tomas var hemma med Felix idag. Felix har sovit större delen av dagen. Men har iallafall fått i sig att dricka i mellan åt, samt att han kissar.  När jag kom hem från jobbet strax före kl 17 var han piggare, men fortfarande ordentligt varm. Ella och jag gick ner och tog ett snabb bad vid Nälsta badet innan vi gick upp och åt middag. I morgon ska jag på sista gången på MI-utbildningen som jag har gått hela våren. Därför får Tomas VAB.a i morgon också. Är Felix fortfarande dålig på onsdag, och min käre far inte har möjlighet att vara med Felix så får jag VAB:a då.

Tänkte börja lägga upp lite bilder från Spanien;
Felix matar fåglarna i Lapaloma parken (säkert felstavat ;))

Klätterställning.

Ännu en klätterställning.


Farmor och felix på "favvo-stället" Där åt vi lunch flera gånger. Barnen fick alltid en ask med leksaker som de lekte med

Samma ställe som bilden innan.

Ella vid en klätterställning nere vid stranden. 

Felix klättrar o klätterställningen vid stranden



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar