måndag 26 maj 2014

Löpning

Det äts och dricks mycket gott här. Det bjuds på god mat och goda viner. För att inte helt tappa form och kondis har mina löpar skor fått följa med hit. Har hittills kommit ut på 3 löpar rundor. Springer på morgonen vid 9-9.30 tiden, innan det har hunnit bli allt för varmt. Är ute ca 1/2 timme. Väldigt skön start på dagen. Mitt mål är att komma ut minst 1 gång till innan vi åker hem. Men gärna 2 gånger till. Känns så himla skönt i kroppen efteråt.

Tomas och jag kom ut och åt igår. Gick hemifrån efter att vi lagt barnen.... Eller iallafall Felix. Ella ville sitta uppe ett tag till med farmor och farfar. Blev en wok-restaurang. Vi har vart där förut och vart nöjda. Men igår vart vi inte alls lika nöjda. De hade gjort om en del i de råvaror man kunde välja mellan. Mina favoriter var borta? Nytillkommet var halva grod-kroppar (bakdelen), och hela fiskar m.m. Blir nog inga repris av det besöket. Efter maten gick vi till en bar för att ta något dricka. Jag har lite svårt för att bestämma vad jag vill ha. Har insett att jag inte är så mycket för drinkar, öl tycker jag inte om. Rödvin gillar jag. Men blir lätt ganska trött av det. Passar bättre till mat, eller om man äter något tilltugg. Så vad ska jag då dricka? Läsk känns för söt och sliskigt och lite tråkigt att sitta med ett glas vatten när vi är ute tillsammans jag och Tomas. Bestämde mig för en Blue Lagoun. In kommer servitrisen med ett glas med en turkosfärgad drink, en apelsin klyfta på sidan av glaset med ett tomtebloss i. Såg riktigt tjusigt ut.... Tar en klunk, och tycker det smakar mest Vodka.... Dricker inte upp hela. Men vi hade trevligt iallafall. Stannade till på ett ställe till innan vi gick hem. Där tog jag det säkra före det osäkra och beställde ett glas rödvin. En drink som jag faktiskt vet att jag gillar är GT (Gin & Tonic) får kanske bli det nästa gång :)

Felix sover i en spjälsäng inne hos mig och Tomas. Ella har sovit i ett eget rum de första nätterna. Men i går natt kom hon in till oss 3 gånger. De första 2 gångerna följde jag med henne tillbaka till hennes rum. Hon somnade om, men kom tillbaka till oss efter en dryg timme... Tredje gången fick hon stanna kvar i vår säng. Vi frågade henne i går om hon istället skulle vilja sova i farmors rum på en madrass? Det ville hon. Så i går kväll bäddades det till Ella på en madrass på golvet i farmors rum istället. Vilket resulterade i en mycket lugnare natt. En gång hade hon vaknat och väckt farmor för att grupp och kissa. Men annars sov hon lugnt hela natten, vaknade sist av alla vid strax efter hal nio. Felix vaknade runt kl 8... Får se vad vi hittar på den här dagen ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar