lördag 3 maj 2014

"Var är farmor?"

I torsdags kom Mats, Natalie, Ais, barnens farmor hit. Nero, Mats och Natalies hund kom också med. Vi bjöd på tacos, vilket går hem hos de flesta förutom hos Ella och Felix, så de fick makaroner köttbullar istället. Vilket så gott som alltid går hem hos dem :)Farmor skulle åka hem på fredagen, hennes plan skulle lyfta redan vid 6.15. Taxi beställde vi kvällen innan till kvart över fyra.
När det var dax att lägga barnen var det inga problem alls för Ella att lägga sig i ovan sängen... Hon visste ju att farmor skulle ligga i sängen under henne. Vid halv fem- fem tiden kommer Ella in till oss. Hon ställer sig vid min sida av sängen och säger;
- Var är farmor.
Jag svarade då att hon har åkt hem till farfar nu. Då kröp Ella ner bredvid mig i sängen och somnade om. När det på fredag kväll var dax att gå och lägga sig ville Ella sova i den "undre-sängen" igen. Ändå skönt att veta att hon sover så pass bra även i sängen ovanför... Bara det ligger någon hon känner sig trygg med under ....

På jobbet har det vart fullt upp som vanligt... Funderar ibland på om det är lika stressigt på alla jobb... Eller om jag valt fel yrke? Fast jag trivs ju bra med mitt jobb egentligen... Själva arbetsuppgifterna, jag trivs att jobba med människor... Men lite mindre stress skulle inte skada... Tur att jag har så bra arbetskollegor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar