måndag 7 december 2009

VAB

= Vård Av Barn.
I lördags kväll vaknade Ella och skrek vid 22-tiden. Tomas gick in till henne, men ropade snabbt på mig. Ella hade kräkts ner hela sängen och hela sig. Medans Tomas bytte lakan i Ellas säng så bytte jag på Ella. Men efter det sov Ella hela natten. Vaknade på gott humör strax före kl 07. Eftersom det verkade vara något tillfälligt så avblåste vi inte planerna för söndagen. Vilket var att Ella skulle åka till skansen med mormor o morfar. Tomas skulle åka över till sin bror och jag skulle jobba. Det hade gott bra på skansen. Ella åt lite sämre än vanligt, men annars inga problem. På kvällen kom Lina ( min syster) och Bobo ( hennes sambo) över hit. Vi skulle köpa hem mat. Tomas som älskar pizza tog en tugga sen säger han att han känner sig mätt. Några minuter senare reser han sig och går till toaletten. Ett bra tag senare kommer han tillbaka och säger att han har kräkts... Efter det blev det väl 2-3 gånger till som han kräktes. Behöver väl inte säga att Lina o Bobo inte blev kvar här så länge :=) Idag har än så länge inte kräkts något, men har lite feber och ont i kroppen och mår fortfarande lite illa. Efter en del diskussioner fram och tillbaka så bestämde vi att jag skull vara hemma från jobbet och ta hand om Ella, så att Tomas kunde få vila. Än så länge har jag klarat mig. Men är väl bara att vänta och se. Pratade nyss med Camilla. Vi var på öppna förskolan i torsdags med våra små döttrar. De låg också sjuka i magsjuka. Så frågan är om vi dragit på oss det på öppna förskolan?
Har pratat med försäkringskassan på fm och ordnat så att jag får en VAB-dag. Första gången, men garanterat INTE sista som en av oss får lov att VAB:a Fast denna gång är det ju inte för att Ella är sjuk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar